Η Google, ακολουθώντας το παράδειγμα της Apple, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι ήθελε να δημιουργήσει ένα νέο σύστημα στοχευμένων διαφημίσεων σε συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android, προκειμένου να περιορίσει την κοινή χρήση δεδομένων με τρίτους χρήστες και μεταξύ εφαρμογών.
«Στόχος μας με αυτό το νέο σύστημα είναι να αναπτύξουμε αποτελεσματικές λύσεις διαφήμισης που ενισχύουν το απόρρητο, όπου οι χρήστες γνωρίζουν ότι οι πληροφορίες τους προστατεύονται», ανέφερε η εταιρεία στο blog της, σημειώνοντας ότι αυτή η πρωτοβουλία θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο χρόνια.
Η Google υπενθυμίζει ότι το 90% των εφαρμογών που προσφέρονται στην πλατφόρμα της Google Play είναι δωρεάν, κυρίως χάρη στις διαφημίσεις. Το Facebook, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί εξελιγμένα εργαλεία για να μελετήσει τη συμπεριφορά των μελών του δικτύου του στο Διαδίκτυο και στη συνέχεια προτείνει στους διαφημιστές να στοχεύουν συγκεκριμένα τα άτομα που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για τις διαφημίσεις τους.
Ωστόσο, «η βιομηχανία πρέπει να συνεχίσει να εξελίσσεται με τον τρόπο που λειτουργεί η ψηφιακή διαφήμιση για να βελτιώσει το απόρρητο των χρηστών», λέει η Google.
Η Apple έχει ήδη ξεκινήσει σε αυτό το μονοπάτι για όλες τις συσκευές που εκτελούν το σύστημα iOS, αναγκάζοντας τους εκδότες εφαρμογών για κινητά να ρωτήσουν τους χρήστες τους εάν θέλουν να παρακολουθούνται μόλις βγουν από την εφαρμογή.
Αυτή η αλλαγή δικαιολογήθηκε με τον σεβασμό της εμπιστευτικότητας των δεδομένων, αλλά δεν εμποδίζει την ίδια την εταιρεία να συλλέγει πληροφορίες. Αυτό γίνεται σε βάρος εταιρειών όπως το Facebook ή η Google που δεν μπορούν πλέον να προσφέρουν διαφημίσεις τόσο στοχευμένες όπως πριν.
Για το νέο σύστημά της, η Google ισχυρίζεται ότι θέλει να βελτιώσει τον σεβασμό του απορρήτου των χρηστών «χωρίς να θέσει σε κίνδυνο την ελεύθερη πρόσβαση σε περιεχόμενο και υπηρεσίες». «Άλλες πλατφόρμες έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση στο απόρρητο των διαφημίσεων, περιορίζοντας δραστικά τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν οι προγραμματιστές και οι διαφημιστές», ανέφερε η Google στο ιστολόγιό της, αποκαλώντας την «μη αποτελεσματική».
Ο όμιλος λέει ότι θέλει να αφιερώσει το χρόνο του και να συνεργαστεί με προγραμματιστές και ρυθμιστικές αρχές και λέει ότι θα συνεχίσει να προσφέρει τα διαφημιστικά εργαλεία που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην πλατφόρμα του «για τουλάχιστον δύο χρόνια».
Πηγή: naftemporiki.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 18/2/2022)
Join the Conversation →