nowmag.gr

Η εταιρεία έχει στόχο οι κάτοχοι iPhone να ελέγχουν σταδιακά λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως το ράδιο, τα καθίσματα και το AC

Οι φήμες για το Apple Car έχουν μειωθεί το τελευταίο διάστημα, αλλά αυτό δε σημαίνει πως τα σχέδια της εταιρείας έχουν παγώσει. Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία είναι στα αρχικά στάδια επέκτασης λειτουργιών των CarPlay πέρα από αυτές ενός απλού συστήματος ψυχαγωγίας.

Η ιδέα πίσω από το πρότζεκτ υπό την κωδική ονομασία IronHeart, είναι η επέκταση της ενσωμάτωσης ώστε να ελέγχει περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, ρυθμίσεις και αισθητήρες. Αυτό περιλαμβάνει AC, ρυθμίσεις ήχου, καθισμάτων και ταχύμετρου. Για την ώρα, το CarPlay επιτρέπει τη σύνδεση ενός iPhone με τη κεντρική κονσόλα για έλεγχο μουσικής, πλοήγησης και έναν hands-free τρόπο για αποστολή μηνυμάτων εν ώρα οδήγησης.

Βέβαια αυτή η επέκταση προϋποθέτει και μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Παρόλο που αρκετοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν το CarPlay από την αρχική του διάθεση το 2014, το να παρέχουν πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες ενός αυτοκινήτου ίσως να μην είναι κάτι στο οποίο θα είναι σύμφωνοι. Για παράδειγμα, με το iOS 14 η Apple παρουσίασε τη λειτουργία Car Key, επιτρέποντας το ξεκλείδωμα συμβατών αυτοκινήτων με το iPhone ή Apple Watch, με μόνο μοντέλα του 2021 της BMW να είναι συμβατά.

Ένα θέμα που προκύπτει είναι πως η Apple θα έχει περισσότερα έσοδα χωρίς να χρειάζεται να κατασκευάσει το δικό της αυτοκίνητο, με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να πρέπει να παραχωρήσουν λειτουργίες τους στην Apple. Αυτή η ανισορροπία φημολογείται πως ήταν ένας από τους λόγους που Apple και Hyundai διέκοψαν τις επαφές για την κατασκευή του Apple Car. Η Hyundai σύμφωνα με αναφορές, δεν είχε ενδιαφέρον να γίνει η Foxconn της Apple για παραγωγή αυτοκινήτων, καθώς θα έκανε τις “βρόμικες δουλειές”.

Από την άλλη, το Bloomberg αναφέρει πως οι κατασκευαστές θα βρεθούν σε αδιέξοδο. Στο iOS 15, η Apple επέκτεινε τις λειτουργίες της Wallet εφαρμογής της για να περιλαμβάνει ψηφιακές ταυτότητες, κλειδιά αυτοκινήτου, κλειδιά για έξυπνες κλειδαριές, ακόμα και κάρτες πιστοποίησης εμβολιασμού. Είναι η άνεση του όλα-σε-ένα που κάνει την αλλαγή από iPhone πολύ δύσκολη (κάτι που θέλει η Apple). Με την αφαίρεση αυτών των λειτουργιών, οι κατασκευαστές ρισκάρουν να δυσαρεστήσουν τους καταναλωτές τους.

Όπως και με άλλα μυστικά πρότζεκτ της Apple, ίσως κι αυτό να μη κυκλοφορήσει. Εξάλλου εδώ και αρκετά χρόνια ακούμε για το Project Titan το οποίο αναμένεται να διατεθεί το νωρίτερο το 2024. Ένας ακόμη πλήγμα στα σχέδια της εταιρείας για το αυτοκίνητό της, ήταν η αποχώρηση αρκετών σημαντικών στελεχών από το συγκεκριμένο τμήμα της. Η πιο πρόσφατη αποχώρηση ήταν αυτή του Doug Field που είχε αναλάβει το Apple Car project τα τελευταία τρία χρόνια, ο οποίος τον Σεπτέμβριο πήγε στην Ford. Έτσι, παρόλο που η Apple θέλει να κάνει αισθητή την παρουσία της στον χώρο των αυτοκινήτων, ίσως χρειαστούν αρκετά χρόνια πριν δούμε μεγάλες κινήσεις εκ μέρους της.

Πηγή: insomnia.gr

(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 11/10/2021)

You May Like This