nowmag.gr

Με το λανσάρισμα του iOS 14.5 άλλαξε ριζικά το τοπίο για πολλές δημοφιλείς εφαρμογές και διαφημιστές, διότι σταμάτησαν να έχουν τόσο εύκολη πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών προκειμένου να παρακολουθούν την δραστηριότητα και να τους σερβίρουν προσωποποιημένες διαφημίσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν δισεκατομμύρια εσόδων και να προκύψουν τεράστιες αντιδράσεις κατά της Apple, η οποία, όμως, κέρδισε τον σεβασμό των χρηστών για την προστασία της ιδιωτικότητάς τους.

Τα πράγματα, ωστόσο, ίσως δεν είναι και τόσο ρόδινα. Σύμφωνα με ανεξάρτητη έρευνα της Mysk, οι εφαρμογές της Apple παραβλέπουν το περίφημο App Tracking Transparency και συνεχίζουν να συλλέγουν κανονικά τα δεδομένα των χρηστών. Η εταιρεία δημοσίευσε στο Twitter μερικά screenshots και videos που δείχνουν τα δεδομένα που συνέλεξε η Apple κατά την διάρκεια μιας 10λεπτης επίσκεψης στο App Store μέσω iPhone στην έκδοση iOS 14.6. Σε αυτά τα δεδομένα συμπεριλαμβάνεται ο τύπος της συσκευής, η ανάλυση της οθόνης, το πληκτρολόγιο, η ταχύτητα σύνδεσης κ.ά., τα οποία ουσιαστικά δημιουργούν το ψηφιακό προφίλ του χρήστη που υποτίθεται ότι αποτρέπει το App Tracking Transparency.

Η Mysk τονίζει ότι είχε απενεργοποιήσει τις προσωποποιημένες διαφημίσεις και προτάσεις, αλλά και τον διαμοιρασμό δεδομένων χρήσης – επισκεψιμότητας. Μάλιστα, σε περαιτέρω ανάλυση για λογαριασμό της ιστοσελίδας Gizmodo ανακάλυψαν ότι η Apple συλλέγει δεδομένα από εφαρμογές όπως τα Apple Music, Apple TV, Stocks, Books και iTunes Store, όχι όμως από τα Health και Wallet.

Η Apple δεν έχει σχολιάσει επίσημα το θέμα και η Mysk ξεκαθαρίζει ότι δεν γνωρίζει αν η εταιρεία συνεχίζει να συλλέγει δεδομένα στο iOS 16.

Πηγή: https://www.techgear.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 28/11/2022)

You May Like This