H Facebook Inc. δημοσιοποίησε για πρώτη φορά δεδομένα για την εξάπλωση της ρητορικής μίσους, γνωστοποιώντας ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020 για κάθε 10.000 προβολές περιεχομένου οι 10 έως 11 αφορούσαν κηρύγματα και απόψεις μίσους.
Η εταιρεία συμφώνησε να φέρει στο φως στατιστικά στοιχεία, με βάση ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του περιεχομένου της, και να δεχτεί έλεγχο από ανεξάρτητη επιτροπή σχετικά με την πολιτική του. Εκπρόσωπος της εταιρείας ότι ο έλεγχος αυτός θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, αναφέρει το Reuters.
Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο ανέφερε ότι έλαβε μέτρα εναντίον 22,1 εκατομμυρίων αναρτήσεων μίσους στο τρίτο τρίμηνο φέτος.
Την πλειονότητα εντόπισε η ίδια εταιρεία (95% έναντι μόνο 24% το 2017) με τη βοήθεια ειδικής μονάδας εργαζομένων, ενώ το υπόλοιπο 5% έγινε αντιληπτό με επισημάνσεις και καταγγελίες τρίτων. Στα μέτρα που ελήφθησαν, περιλαμβανόταν η αφαίρεση περιεχομένου, η κάλυψη του με προειδοποιητικό μήνυμα, η αδρανοποίηση λογαριασμών χρηστών και η παραπομπή σε πηγές αρμόδιας πληροφόρησης.
Η Facebook επισήμανε ότι κάποιες αναρτήσεις μίσους μπορεί να γίνουν «μεταδοτικές» (viral), ενώ άλλες συγκεντρώνουν ελάχιστους αναγνώστες.
Ως περιεχόμενο μίσους το Facebook ορίζει «οτιδήποτε επιτίθεται άμεσα σε ανθρώπους με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως το φύλο, η εθνότητα, η εθνική καταγωγή, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, το φύλο, η ταυτότητα φύλου, η σοβαρή αναπηρία ή η αρρώστια».
Η εταιρεία ανέφερε σε τριμηνιαία έκθεση (Community Standards Enforcement Report) ότι λαμβάνει μέτρα για την καταπολέμηση του εξτρεμιστικού εθνικισμού, της βίας κατά των μεταναστών, της άρνησης του Ολοκαυτώματος, των αντιεβραϊκών στερεοτύπων κ.ά. Φέτος το καλοκαίρι, οργανώσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σχεδίασαν εκτεταμένο διαφημιστικό μποϊκοτάζ, προσπαθώντας να πιέσουν τη Facebook να λάβει δραστικότερα μέτρα κατά των εξάπλωσης της ρητορικής μίσους μεταξύ των χρηστών.
Τον Οκτώβριο η Facebook ανακοίνωσε ότι αναθεωρεί την πολιτική της ώστε να απαγορεύσει το περιεχόμενο που αρνείται ή διαστρεβλώνει το Ολοκαύτωμα. Παρόλα αυτά, η οργάνωση Anti-Defamation League, μία από αυτές που είχαν οργανώσει το διαφημιστικό μποϊκοτάζ, κατήγγειλε ότι ακόμη και τα νέα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα δεν είναι όσο πρέπει αναλυτικά και διαφωτιστικό.
Πάντως, άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter και το YouTube, δεν αποκαλύπτουν μέχρι στιγμής ανάλογα στοιχεία για το περιεχόμενο μίσους στις πλατφόρμες της.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ | in.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 23/11/2020)
Join the Conversation →