Τα Third Party Cookies διαδραμάτιζαν καθοριστικό ρόλο στις online διαφημίσεις. Μέσω αυτών το digital marketing μπορούσε να λειτουργήσει καλύτερα, διότι γινόταν καλύτερη στόχευση κοινού.
Τι είναι τα Cookies;
Τα Cookies βοηθάνε τον ιστότοπο να παρακολουθεί τις επισκέψεις και τη δραστηριότητα του χρήστη. Για παράδειγμα, πολλοί χρησιμοποιούν τα Cookies για να παρακολουθούν τα στοιχεία στο καλάθι αγορών ενός χρήστη, καθώς εξερευνούν τον ιστότοπο. Χωρίς αυτά, το καλάθι αγορών θα μηδενίζεται κάθε φορά που ο χρήστης θα κάνει κλικ σε ένα νέο σύνδεσμο. Βέβαια, τα Cookies χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
- First Party C Δεδομένα που συλλέγονται από τον ιστότοπο. Έτσι, αποθηκεύονται οι προτιμήσεις του χρήστη, προκειμένου να κάνει την πλοήγηση καλύτερη
- Third Party Cookies. Δεδομένα που δε συλλέγονται από τον ιστότοπο αλλά από κάποιον άλλον, με τη χρήση εργαλείων λ.χ. Facebook. Αυτά τα δεδομένα λοιπόν, αναλύουν τη συμπεριφορά του χρήστη και εμφανίζονται διαφημίσεις βάσει των ενδιαφερόντων του χρήστη
Τα First Party Cookies και τα Zero Party Data
Πριν από περίπου ένα χρόνο, η Google ανακοίνωσε πως θα καταργήσει τα Third Party Cookies, προκειμένου να διασφαλιστεί η ιδιωτικότητα των χρηστών. Βέβαια, θέλει να βρει τρόπο προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του marketing. Όμως αυτή η κίνηση τι ακριβώς σημαίνει για τον κλάδο;
Σύμφωνα με έρευνες, το 60,4% των επαγγελματιών δεδομένων ανακοίνωσαν ότι θα αυξήσουν τις δαπάνες στα First Party Cookies. Έτσι, τα δεδομένα που αντλούν οι εταιρείες, θα είναι τα εξής:
- Συμπεριφορά πελάτη
- Όνομα
- Ιστορικό αγορών
Επιπροσθέτως, θα γίνει εστίαση στα Zero Party Data. Παρέχονται από τους ίδιους τους χρήστες, με τη δική τους συγκατάθεση. Βέβαια, συνήθως, υπάρχει αντάλλαγμα για τη συγκεκριμένη συλλογή δεδομένων, όπως εκπτώσεις. Μάλιστα, τα Zero Party Data περιλαμβάνουν λεπτομερείς πληροφορίες, όπως:
- Οδός
- Ηλικία
- Διαδικτυακή δραστηριότητα
Όμως τι θα γίνει αν η Google καταργήσει τα Third Party Cookies;
Όταν όλα τα προγράμματα περιήγησης σταματήσουν να υποστηρίζουν τα Third Party Cookies, τότε θα γίνει το εξής:
- Οι διαφημιστές δε θα μπορέσουν να κάνουν σωστή στόχευση κοινού
- Οι διαφημιστές δε θα μπορέσουν να «ελέγξουν» το 99% των χρηστών
Έτσι, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο οι μη εξατομικευμένες διαφημίσεις. Όμως η αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών καμπανιών (ROAS) θα μειωθεί.
Η αντιπρόεδρος του κέντρου προγραμματισμού και δεδομένων του Interactive Advertising Bureau, Orchid Richardson, δήλωσε ότι οι επωνυμίες αποδείχθηκαν οι λιγότερο προετοιμασμένες ως προς την κατάργηση των Third Party Cookies. Μάλιστα, οι πιο εμπορικές επωνυμίες άρχισαν να ενεργοποιούν τα First Party User Data από:
- CRM
- Πλατφόρμες CDP
- Offline contacts στις διαφημιστικές τους καμπάνιες
Τι θα συμβεί στους web publishers;
Μια πρόσφατη αναφορά της IAB αποκάλυψε το εξής σχετικά με την κατάργηση των Third Party Cookies. Ότι οι publishers θα μπορούσαν να χάσουν έως και 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις.
Παράλληλα, υπάρχουν και κάποια άλλα στοιχεία από την Google. Πιο συγκεκριμένα, οι περισσότεροι publishers θα μπορούσαν να χάσουν το 50-70% των εσόδων τους! Αυτή θα είναι και η επίπτωση εάν δε διαμορφώσουν εκ νέου την προσέγγισή τους στη διαχείριση διαφημίσεων και δεδομένων έως το 2022.
Πηγή: bitdefender.gr
Join the Conversation →