Οι πλατφόρμες των Snap, Facebook, Twitter και YouTube έχουν χάσει έσοδα 9.85 δισεκατομμυρίων δολαρίων εξαιτίας της Apple. Η απώλεια εσόδων αυτή προκύπτει από τη δυνατότητα παρακολούθησης και επιλογής των δεδομένων που χρησιμοποιούν οι πλατφόρμες για στοχευμένη διαφήμιση.
Η πολιτική που η Apple ονομάζει App Tracking Transparency, επιτρέπει στον κάτοχο μίας συσκευής με το δαγκωμένο μήλο να βλέπει ποια είναι τα δεδομένα που συλλέγουν οι εφαρμογές και οι διάφορες διαδικτυακές υπηρεσίες από την καθημερινή επαφή του χρήστη μαζί τους και να θέτει συγκεκριμένους περιορισμούς στο βαθμό με τον οποίο οι εφαρμογές χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά για τους σκοπούς της στοχευμένης διαφήμισης.
Είναι προφανές ότι ένα διόλου ευκαταφρόνητο πλήθος κατόχων iPhone και άλλων συσκευών της Apple επιλέγουν να μην δέχονται μηνύματα στοχευμένης διαφήμισης και αυτός είναι ο λόγος που μεγάλες πλατφόρμες, όπως το Facebook και το YouTube, βλέπουν απώλεια εσόδων, μετά την εφαρμογή της πολιτικής του App Tracking Transparency της Apple.
Οι ειδικοί της αγοράς προσπαθούν να υπολογίσουν την απώλεια εσόδων για κάθε πλατφόρμα, με αρκετές αναφορές να μιλούν για το Facebook ως τον μεγάλο χαμένο της υπόθεσης αυτής, κάτι που δικαιολογεί εν μέρει και το γιατί το Facebook διαμαρτύρεται τόσο έντονα για την επιλογή της Apple.
Πηγή: techblog.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 2/11/2021)
Join the Conversation →