Η Google θα σταματήσει την υποστήριξη cookies τρίτων που ανιχνεύουν τις κινήσεις των χρηστών και υποστηρίζει ότι δεν πρόκειται να τα αντικαταστήσει με κάτι αντίστοιχο παρόλο τον αντίκτυπο που θα έχει στις διαφημιστικές υπηρεσίες που προσφέρει.
Τα cookies επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να παρακολουθούν τους χρήστες καθώς μετακινούνται μεταξύ διαφορετικών site, γεγονός που δίνει στους διαφημιζόμενους μια καλύτερη ιδέα για τα ενδιαφέροντά των χρηστών. Αυτές οι υπερ-στοχευμένες διαφημίσεις είναι ιδιαίτερα πολύτιμες, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας βιομηχανίας διαφημίσεων όπου τα μεμονωμένα δεδομένα χρήστη καταγράφονται από χιλιάδες εταιρείες.
Σύμφωνα με blog post της αμερικανικής εταιρείας η συλλογή δεδομένων για τους χρήστες έχει οδηγήσει σε διάβρωση της εμπιστοσύνης τους απέναντι στο Ιnternet. Σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center το 72% των ανθρώπων πιστεύουν ότι σχεδόν όλα όσα κάνουν στο διαδίκτυο παρακολουθούνται από εταιρείες τεχνολογίας ή άλλες εταιρείες και το 81% δηλώνει ότι οι πιθανοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν λόγω της συλλογής δεδομένων ξεπερνά τα οφέλη της χρήσης του Ιnternet.
Η Google εργάζεται για να καινοτομήσει και να δημιουργήσει τεχνολογίες που να προστατεύουν την ανωνυμία, ενώ παράλληλα θα παρέχουν αποτελέσματα για τους διαφημιζόμενους. Συγκεκριμένα αναπτύσσει προϊόντα για το Ιnternet που θα υποστηρίζονται από API διατήρησης απορρήτου που εμποδίζουν την ατομική παρακολούθηση, ενώ παράλληλα παρέχουν αποτελέσματα για τους διαφημιζόμενους. Το project της Google ονομάζεται Privacy Sandbox και σε αυτό συνεργάζεται με άλλες εταιρείες του ευρύτερου τεχνολογικού χώρου.
Όπως αναφέρει το άρθρο της Google, τα άτομα δεν πρέπει να αποδέχονται να παρακολουθούνται σε ολόκληρο τον Ιnternet για να λάβουν τα οφέλη της σχετικής διαφήμισης αλλά και οι διαφημιζόμενοι δεν χρειάζεται να παρακολουθούν μεμονωμένους καταναλωτές σε ολόκληρο το Ιnternet για να λαμβάνουν τα οφέλη της ψηφιακής διαφήμισης.
Η αμερικανική εταιρεία αναφέρει θα στηριχτεί σε τεχνολογία FLoC ως έναν τρόπο αποτελεσματικής απομάκρυνσης των cookie τρίτων από τη διαφημιστική εξίσωση κάτι που σημαίνει ότι αντί της παρακολούθησης του χρήστη, οι νέες μέθοδοι θα κρύβουν τα άτομα μέσα σε ένα μεγάλο πλήθος ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα. Οι πρώτες δοκιμές των νέων μεθόδων αναμένεται να γίνουν από τον μήνα που διανύουμε και μένει να δούμε πως η Google καταφέρει να ικανοποιήσει και τους χρήστες του Internet αλλά και τους πελάτες της και διαφημιζόμενους.
Πηγή: techblog.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 5/3/2021)
Join the Conversation →