To Amazon Go είναι η πρόταση της Amazon για το πως θα μπορούσε να είναι -κυρίως- το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία δεν έχει ουρές αφού δεν έχει ταμεία.
Το πως δουλεύει, μπορέσαμε να το διαπιστώσουμε από κοντά σε μια πρόσφατη επίσκεψή μας σε ένα από τα ελάχιστα καταστήματα που έχει ανοίξει η amazon στο San Francisco αλλά και σε άλλες αμερικανικές πόλεις, δοκιμάζοντας το νέο σύστημα πριν προχωρήσει σε μια μεγαλύτερη επέκτασή του. Η όλη εμπειρία ξεκινά και τερματίζει στο smartphone σας, αρχικά κατεβάζοντας την ομώνυμη εφαρμογή. Στη συνέχεια θα πρέπει να συνδέσετε το λογαριασμό σας με την πιστωτική κάρτα για τη χρέωση και ένα QR code εμφανίζεται, το οποίο θα πρέπει να σκανάρετε κατά την είσοδό σας στο χώρο. Σύμφωνα με την amazon, μαζί σας μπορείτε να φέρετε και άλλα άτομα, τα οποία ότι προμηθευτούν, θα χρεωθεί στο λογαριασμό σας.
Από τη στιγμή της εισόδου σας, ειδικοί αισθητήρες που βρίσκονται στην οροφή, παρακολουθούν τις κινήσεις σας. Με βάση τα ελάχιστα τεχνικά στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η Amazon, γνωρίζουμε ότι η όλη εμπειρία βασίζεται σε τεχνολογίες που υπάρχουν και στα αυτόνομα οχήματα, έχοντας τη δυνατότητα να εντοπίσουν ποιο προϊόν αφαιρείται από το ράφι, και να το προσθέσουν στο εικονικό σας καλάθι αγορών. Μάλιστα αν αλλάξετε γνώμη και το επιστρέψετε στο ράφι, αυτό αυτόματα αφαιρείται από το καλάθι, μια διαδικασία η οποία γίνεται πάντα «αόρατα» χωρίς ο χρήστης να ενημερωθεί παρά μόνο αφού αποχωρήσει από το κατάστημα. Όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο, η αποχώρηση γίνεται πολύ γρήγορα χωρίς να χρειαστεί να κάτσουμε σε οποιαδήποτε ουρά αφού δεν υπάρχουν ταμεία.
Μετά από λίγα λεπτά, λαμβάνετε μήνυμα με τη χρέωση που έχει γίνει στο λογαριασμό σας, με αναλυτική αναφορά στα προιόντα που αγοράσατε, κάτι που δούλεψε άψογα και στις δύο μας επισκέψεις. Πάντως σε περίπτωση λανθασμένης χρέωσης, η Amazon δίνει τη δυνατότητα αναφοράς μέσω της εφαρμογής προκειμένου να γίνει άμεση επιστροφή των χρημάτων σας, όμως με βάση τα όσα γνωρίζουμε, οι σχετικές περιπτώσεις είναι ελάχιστες.
Η Amazon δοκιμάζει το σύστημα της σε μικρούς χώρους, με τα προιόντα που πωλούνται να αφορούν κυρίως μικρογεύματα, ενθαρρύνοντας στην ουσία την ολιγόλεπτη παρουσία εντός του χώρου. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι στο κατάστημα δεν συναντήσαμε παρά μόνο έναν υπάλληλο, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για παραλαβή επιστροφών από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon.
Πηγή: insomnia
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 27/1/2020)
Join the Conversation →