Έχει περάσει παραπάνω από ένας αιώνας από το 1919 όταν ξεκινούσε τις δραστηριότητές της η μικρή εταιρία K.K. Takachiho Seisakusho ξεκινούσε να παράγει μικροσκόπια και θερμόμετρα με το brand name Tokiwa, σε μια φάση έντονης βιομηχανικής ανάπτυξης στηνΙαπωνία μετά τον Α Παγκόσμιο πόλεμο. Mετά ξεκίνησε να φτιάχνει φακούς και το 1936 ήλθε η πρώτη Semi Olympus μια φωτ. μηχανή με φυσούνα, 6×4,5. Η φήμη και καταξίωση της Olympus ήλθε μεταπολεμικά στις δεκαετίες 1960 και 1970 με τις compact μισού φορμά (18x24mm) Οlympus Pen και την θρυλική M1 (που μετονομάστηκε σε ΟΜ1 μετά από απαίτηση της Leica) σχεδιασμένη από το διάσημο μηχανικό Υοshihisa Maitani.
Μετά έγιναν πολλά. Ως τη χρυσή δεκαετία του 1980 η Olympus μεσουρανούσε, αλλά δεν κατάφερε να ανέβει στο τραίνο του autofocus τη δεκαετία του 1990 και εγκατέλειψε άδοξα το εξαιρετικό σύστημα OM (κρατήστε το). Μετά μπήκε σε περιπέτειες, δεν αξιοποίησε την ψηφιακή επανάσταση και μόλις το 2003 ξαναμπήκε στο παιγνίδι με το φορμά 4/3 που μέχρι στιγμής επιβιώνει ως Micro 4/3όπως είναι η Mirrorless εκδοχή του. Όλες αυτές οι περιπέτειες σίγουρα δεν ευνόησαν την πάλαι ποτέ ιστορική εταιρία που σημειωτέον τα μεγαλύτερα κέρδη ανέκαθεν απεκόμιζε από τον κλάδο ιατρικής διαγνωστικής εικόνας και μάλιστα τα περίφημα ενδοσκόπιά της.
Έτσι δεν ήλθε ως κεραυνός εν αιθρία η πώληση του τμήματος Imaging στο επενδυτικό κεφάλαιο JIP (Japan Industrial Partners) τον Ιούνιο του 2020. Τότε είχαμε μάθει ότι ο κλάδος των φωτογραφικών επρόκειτο να αποσχιστεί τελείως και ότι η εκχώρηση των δικαιωμάτων για το brand Olympus ήταν εντελώς προσωρινή. Δηλ. ότι κάποια στιγμή ο κλάδος imaging που πλέον περιήλθε στην JIP θα άλλαζε όνομα, ενώ δεν είχε δημοσιοποιηθεί (τότε) κάποιο χρονοδιάγραμμα. Μάλιστα οι νέοι ιθύνοντες άφηναν να διαρρεύσει ότι το νέο brand μάλλον θα λεγόταν OM Digital. Tελικά τώρα πληροφορούμαστε με μια λιτή ανακοίνωση ότι όλα τα προϊόντα (φωτ. μηχανές και φακοί, κυάλια) που γνωρίζαμε ως Οlympus θα λανσάρονται πλέον με το brand OM System. H δημοσιοποίηση δε συνέπεσε με κάποια ανακοίνωση νέων προϊόντων ούτε roadmap ανάπτυξης της μετονομασμένης πλέον σειράς.
Μας άφησε όμως με σκέψεις. Οι γενικόλογες κουβέντες του marketing και μια ασαφής αναφορά σε ένα επερχόμενο μοντέλο κλπ. είναι άραγε αρκετά να εμπνεύσουν εμπιστοσύνη στο εναπομείναν κοινό της (τέως) Οlympus, όταν ο ανταγωνισμός είναι τόσο σκληρός και απειλεί ακόμη και τις πιο εύρωστες εταιρίες του κλάδου, που μετά δυσκολίας καταφέρνουν να επιβιώνουν;
Ήδη έχουμε απωλέσει πολύ σημαντικά brands όπως Minolta, Pentax, Contax, Rollei, Konica, Samsung,Yashica κλπ. για να μην αναφερθούμε στους κολοσσούς του φιλμ Kodak, Αgfa και Polaroid που δεν είναι πια μαζί μας. Το έτερον ήμισυ του συστήματος Micro 4/3 η Panasonic επιζεί γιατί έχει πολύ μεγαλύτερο μέγεθος και τις πλάτες της Panasonic Corporation (πρώην Μatsushita Electric Co.) ενώ διατηρεί ισχυρή παρουσία και δραστηριότητα στο professional/broadcast video, στο full frame κλπ. και ως group ασχολείται με ημιαγωγούς, αυτοκινητιστικά εξαρτήματα, τηλεοράσεις, healthcare, ακόμη και αυτόματους πωλητές κ.ά.
Παραμένει λοιπόν ένα στοίχημα και διακύβευμα κατά πόσον το νέο brand θα μπορέσει να αφομοιωθεί από τους καταναλωτές και να γίνει σεβαστό ώστε να έχει μια βιώσιμη εξέλιξη. Θα ευχόμασταν ειλικρινά θα ευοδωθεί η προσπάθεια εφόσον περισσότερος ανταγωνισμός και πολυφωνία προτάσεων για τον τελικό χρήστη, πάντα δημιουργεί θετικό κλίμα για όλη την αγορά.
ΠΗΓΗ: photo.gr
Join the Conversation →