Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα του Spotify, η εταιρεία ανακοίνωσε πως έφτασε τους 155 εκατομμύρια συνδρομητές στην υπηρεσία της, με 345 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, που αντιστοιχούν σε 24% και 27% αύξηση ανά έτος. Η μεγαλύτερη αύξηση χρηστών ήταν αυτή των δωρεάν χρηστών με διαφημίσεις, που αυξήθηκαν κατά 30%, φτάνοντας έτσι τους 199 εκ. χρήστες. Το περασμένο τρίμηνο, η υπηρεσία είχε φτάσει τους 144 εκ. συνδρομητές και 320 εκ. μηνιαίους χρήστες.
Παρά την αύξηση όμως, η Wall Street Journal αναφέρει πως ο μέσος όρος εσόδων ανά χρήστη έπεσαν κατά 8% (περίπου 4,26€) σε σύγκριση με το περασμένο έτος. Ο λόγος γι’ αυτό, οφείλεται σε εκπτώσεις συνδρομών για να ελκύσει νέους συνδρομητές και στις χαμηλότερες τιμές σε αγορές όπως Ρωσία και Ινδία. Τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν και αναλογούν στο 13% των συνολικών εσόδων, ενώ στο παρελθόν δεν ξεπερνούσαν το 10%.
Συνολικά, η εταιρεία έχασε 125 εκ. ευρώ, που αν και ακούγεται μεγάλο ποσό, είναι αρκετά μικρότερο ποσό σε σχέση με τα 209 εκ. ευρώ που έχασε το περασμένο έτος. Όσο η εταιρεία επενδύει για να αναπτυχθεί η υπηρεσία της, είναι απίθανο να δει κέρδη σύμφωνα με τη WSJ.
Τα οικονομικά αποτελέσματα έρχονται λίγο μετά τις ανακοινώσεις του Spotify, που σκοπεύει να επενδύσει σε άλλους τομείς πέρα της μουσικής. Πρόσφατα έκανε κινήσεις για προσθήκη audiobooks, καθώς πειραματίστηκε να παρέχει αναγνώσεις γνωστών βιβλίων (Frankenstein, Narrative of the Life of Frederick Douglass) από celebrities.
Επίσης κάνει μεγάλες επενδύσεις σε podcasts, με το περασμένο τρίμηνο να έχει κλείσει μεγάλα ονόματα όπως Prince Harry και Meghan Markle, αλλά και την Ava Duvernay. Πλέον, προσφέρει πάνω από 2,2 εκ. podcasts μέσω της υπηρεσίας, με τους χρήστες να σημειώνουν σχεδόν 100% αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι.
Το Spotify υποστήριξε ότι η επένδυσή της σε podcasts αυξάνει τη χρήση, αφοσίωση και συμβάλει στη διατήρηση των πελατών του, ενώ αποτελεί ευκαιρία για να μειώσει την εξάρτησή της από την αδειοδότηση μουσικής από μεγάλες εταιρείες. Κάτι που επανέλαβε και σήμερα με τα οικονομικά του αποτελέσματα.
Το CNBC από την άλλη, αναφέρει πως αναλυτές του χώρου δεν έχουν δει ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα από την επένδυση αυτή, τουλάχιστον για την ώρα. Πιο συγκεκριμένα, αναλυτές της Citi είπαν πως μέχρι τώρα, δεν έχουμε δει θετική αύξηση στις λήψεις της εφαρμογής ή στις Premium συνδρομές. Το περασμένο έτος, υπήρχαν αναφορές για σχέδια μιας συνδρομητικής podcast υπηρεσίας, για επιπλέον έσοδα.
Τέλος, θα υπάρξουν κι άλλες ανακοινώσεις μέσα στον μήνα, με την εταιρεία να μας προϊδεάζει για το επερχόμενο Stream On event στις 22 Φεβρουαρίου, όπου θα μοιραστούν μαζί μας πληροφορίες για τους στόχους που έχουν θέσει.
Πηγή: insomnia.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 5/2/2021)
Join the Conversation →