Η Google ανακοίνωσε τα σχέδια της να ενισχύσει την ιδιωτικότητα των χρηστών του Android OS μέσα στα επόμενα 2 χρόνια, έτσι ώστε να δώσει ένα τέλος στην παρακολούθηση της δραστηριότητας των χρηστών από τις third-party εφαρμογές για διαφημιστικούς σκοπούς. Η εταιρεία βαφτίζει την πρωτοβουλία της ως Privacy Sandbox και αναφέρει πως ο στόχος είναι να ετοιμάσει «διαφημιστικές λύσεις με σεβασμό στην ιδιωτικότητα του χρήστη».
Το Privacy Sandbox της Google για συσκευές Android θυμίζει ελαφρώς το App Tracking Transparency που λάνσαρε η Apple με την έλευση του iOS 14.5 και έφερε τα πάνω – κάτω για τους διαφημιστές και τις μεγάλες εταιρείες του χώρου (βλ. Facebook). Η Google, όμως, τονίζει πως το δικό της σύστημα δεν θα αποκλείσει πλήρως του διαφημιστές και χαρακτηρίζει το ATT της Apple ως ακραία απότομη λύση.
Το ATT της Apple απαιτεί από όλες τις εφαρμογές να ζητούν ρητά την άδεια του χρήστη προκειμένου να παρακολουθούν τη δραστηριότητα του σε άλλες εφαρμογές και ιστοσελίδες. Το Privacy Sandbox, όμως, θα περιορίζει αυτήν την δυνατότητα εξ ορισμού και παράλληλα θα αναζητά εναλλακτικούς τρόπους που σέβονται την ιδιωτικότητα για να λειτουργεί η mobile διαφήμιση. Αυτοί οι εναλλακτικοί τρόποι περιορίζουν τον διαμοιρασμός προσωπικών δεδομένων σε τρίτους και λειτουργούν χωρίς κάποιο διαφημιστικό προφίλ του χρήστη.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί και αυτή η εναλλακτική της Google, αφού υπόσχεται πως οι χρήστες θα γνωρίζουν ότι τα δεδομένα τους είναι ασφαλή, ενώ οι developers και οι επιχειρήσεις θα έχουν τα κατάλληλα εργαλεία για να δεχτούν διαφημίσεις και να διαφημιστούν αντίστοιχα.
Πηγή: techgear.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 21/2/2022)
Join the Conversation →