nowmag.gr

Ανοδική πορεία συνεχίζει να καταγράφει, εν μέσω πανδημίας, το κανάλι των online αγορών από φαρμακεία στην Ελλάδα από τις αρχές του 2021. Το 1ο τρίμηνο του έτους η αξία των ηλεκτρονικών αγορών κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 38,3%, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Κατά 38,3% αυξήθηκε η αξία των online αγορών από το κανάλι του online φαρμακείου στην Ελλάδα το 1ο τρίμηνο του 2021

Σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group, συνολικά στη χώρα λειτουργούν 313 ηλεκτρονικά φαρμακεία, με τα 30 μεγαλύτερα να συγκεντρώνουν το 70% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών. “Διαφαίνεται ξεκάθαρα η τάση τα μεγάλα online φαρμακεία να ισχυροποιούνται συνεχώς σε σχέση με τα μικρότερα, λόγω της ισχυρής αγοραστικής δύναμης, των μεγάλων επενδύσεων σε marketing και υποδομές logistics, αλλά και της διεύρυνσης της εμπορικής τους γκάμας”, σχολιάζει η εταιρεία.

Η ξεκάθαρη προτίμηση των καταναλωτών στην πραγματοποίηση των παραγγελιών τους από mobile και tablet συσκευές συνεχίστηκε και το 1ο τρίμηνο του 2021, καθώς κυριαρχούν με ένα ποσοστό 54% έναντι των desktop και laptop (46%). Επίσης, για τη διεκπεραίωση των αγορών φαίνεται πως το work from home έχει επηρεάσει και τις αγοραστικές συνήθειες: προτιμώνται οι πρωινές ώρες (11:00-12:00), με τη Δευτέρα να χαρακτηρίζεται ως η πιο δημοφιλής ημέρα.

Κατηγορίες σε άνοδο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, το μέσο αγοραστικό καλάθι στο 1ο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε στα €43,2 με τον ΦΠΑ, από €41,4 που ήταν στο 1ο τρίμηνο του 2020. Η μέση ποσότητα προϊόντων, πάντως, παρέμεινε σταθερή στα 4,2 τεμάχια, με τα 2 από αυτά να είναι προϊόντα Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.

Οι κατηγορίες, που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία τους μήνες Ιανουάριος, Φεβρουάριος και Μάρτιος, ήταν: τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας με 46,6%, τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες με 36,3%, τα προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία) με +33,4% και τα βρεφικά – παιδικά είδη με άνοδο 15,4%.

Στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με τη σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία και τον Κανονισμό, ενώ δεν έχει εφαρμόσει τη σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία.

Κανάλια marketing

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, τα ευρήματα έδειξαν πως είναι πέντε φορές πιθανότερο μια αγορά να έχει προέλθει από περιήγηση του καταναλωτή σε μια μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google) σε σχέση με την απευθείας επίσκεψή του στην ιστοσελίδα ενός φαρμακείου.

Οι διαφημίσεις Google και τα οργανικά αποτελέσματα πρωταγωνίστησαν το 1ο τρίμηνο του 2021, φέρνοντας 26,6% και 26,2% των παραγγελιών αντίστοιχα. Τα ποσοστά αυτά είναι αυξημένα κατά 3,2 και 5,3 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2020.

Πηγή: sepe.gr

You May Like This