Ήττα για τη Google στον «πόλεμο» των cookies! Η αμερικανική εταιρεία συμμορφώθηκε με τις υποδείξεις της Γαλλικής Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ή CNIL και αφού αποδέχθηκε ένα διόλου ευκαταφρόνητο πρόστιμο, τροποποίησε το pop-up που εμφανίζεται στα sites αναφορικά με την αποδοχή των cookies. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το CNIL απεφάνθη πως ορισμένες εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες η Google και το Facebook, έκαναν τη ζωή των επισκεπτών και χρηστών των σελίδων τους αχρείαστα δύσκολη, υποχρεώνοντάς τους να επιλέγουν ένα-ένα τα cookies που ήθελαν να απορρίψουν, όταν την ίδια στιγμή υπήρχε πλήκτρο για την αποδοχή όλων μεμιάς. Το CNIL μάλιστα τιμώρησε Google και Facebook στις 31 Δεκεμβρίου του 2021 με πρόστιμα-μαμούθ: €150 εκατ. την πρώτη (€90 εκατ. στη Google LLC και €60 εκατ. στη Google Ireland Limited) και €60 εκατ. το δεύτερο (συγκεκριμένα τη Facebook Ireland).
Αν και τα προαναφερθέντα πρόστιμα είναι «ψίχουλα» μπροστά στους τζίρους των δύο εταιρειών ($257,6 δισ. η Alphabet και $85,96 δισ. η Meta), η Google συμμορφώθηκε αλλάζοντας τον σχεδιασμό του pop-up και προσθέτοντας στις δύο ήδη υπάρχουσες και μία τρίτη επιλογή. Έτσι, όσοι χρησιμοποιούν Google ή YouTube χωρίς να είναι συνδεδεμένοι ή σε incognito mode θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να απορρίψουν με μία κίνηση όλα τα cookies -οι υπόλοιποι θα πρέπει να βρουν τη σχετική ρύθμιση στις επιλογές του λογαριασμού τους.
Τα νέα μάλιστα ανακοίνωσε με σχετικό κείμενο ο Sammit Adhya, senior product manager στον τομέα του ιδιωτικού απορρήτου και της προστασίας δεδομένων στη Google, τονίζοντας: «Έπειτα από συζητήσεις και με την καθοδήγηση της Γαλλικής Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, επαναπροσδιορίσαμε εξ ολοκλήρου την προσέγγισή μας, συμπεριλαμβανομένων και αλλαγών στον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα cookies». Σύμφωνα με τη Google, ο νέος σχεδιασμός του pop-up των cookies έχει ξεκινήσει να διατίθεται στη Γαλλία ενώ θα ακολουθήσουν η Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πηγή: insomnia.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 27/4/2022)
Join the Conversation →