Η Mitsubishi Electric, ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών συστημάτων και συστημάτων θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού (HVAC) στον κόσμο, παραδέχτηκε πρόσφατα ότι οι δοκιμές διασφάλισης ποιότητας που πραγματοποιούσε στους μετασχηματιστές της -εδώ και δεκαετίες- ήταν εσφαλμένες και παραπλανητικές.
Χιλιάδες τέτοιοι ακατάλληλοι, από την άποψη της διασφάλισης ποιότητας, μετασχηματιστές βρίσκονται τόσο στην Ιαπωνία όσο και στο εξωτερικό. Μάλιστα, αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που η Mitsubishi Electric «πιάστηκε» να παραποιεί δεδομένα σε δοκιμές ασφάλειας και διασφάλισης ποιότητας.
Ο γίγαντας ηλεκτρονικών ειδών με έδρα το Τόκιο αποκάλυψε πρόσφατα ελαττώματα στις διαδικασίες δοκιμών διασφάλισης ποιότητας (QA), συμπεριλαμβανομένης και της παραποίησης αριθμών στις εκθέσεις της που αφορούν τους μετασχηματιστές. Με έσοδα $34 δισεκατομμυρίων και 138.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, η Mitsubishi Electric είναι πρωτοπόρος στην παραγωγή εξοπλισμού αυτοκινήτων, συστημάτων κλιματισμού, μετασχηματιστών βαρέος τύπου και ημιαγωγών. Τον Απρίλιο που μας πέρασε, η εταιρεία ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μίας έρευνας που έλαβε χώρα τον Ιούλιο του 2021 υπό την ηγεσία μιας εξωτερικής επιτροπής. Ο στόχος της έρευνας ήταν να εξετάσει σε βάθος στις κακές πρακτικές ποιοτικού ελέγχου της Mitsubishi Electric.
“Πολλές επιθεωρήσεις μετασχηματιστών ισχύος 22KV 2MVA και άνω που κατασκευάστηκαν στο Transmission & Distribution Systems Center της Mitsubishi Electric στο Ako, στην επαρχία Hyogo, αποκάλυψαν την αποτυχία συμμόρφωσης με τα πρότυπα δοκιμών που ζητήθηκαν από τους πελάτες της εταιρείας, οι οποίοι απαιτούσαν να συμμορφώνονται με τα πρότυπα της Japan Electrotechnical Committee (JEC), International Electrotechnical Commission (IEC) και Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) αποκάλυψε η επιτροπή ελέγχου.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως επιβεβαίωσε και η επιτροπή, είχαν καταχωρηθεί ακατάλληλα στοιχεία στις εκθέσεις επιθεώρησης. Επιπλέον, πολλά σχέδια μονάδων παρέκκλιναν από τις κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τον σχεδιασμό που είχε προταθεί εσωτερικά ή είχε συμφωνηθεί με τους πελάτες. Για παράδειγμα, στις «Δοκιμές Ανόδου Θερμοκρασίας» οι μετασχηματιστές 22kV 2MVA υπερέβαιναν κατά πολύ τη μέγιστη θερμοκρασία που ορίζουν οι ρυθμιστικοί φορείς ωστόσο στις εκθέσεις δοκιμών της Mitsubishi Electric τα νούμερα είχαν παραποιηθεί απεικονίζοντας μία εσφαλμένη εικόνα, ότι δηλαδή δεν υπήρχε κίνδυνος υπερθέρμανσης τους. Ομοίως, και στα διηλεκτρικά τεστ – που μετρούν την ικανότητα ενός εξοπλισμού να αντέχει σε υψηλές τάσεις (π.χ. κατά τη διάρκεια συμβάντων με αιχμές ή υπερτάσεις)- τα οποία πραγματοποιήθηκαν χρησιμοποιώντας τάσεις χαμηλότερες από αυτές που απαιτούνται από τα βιομηχανικά πρότυπα. Συνολικά 8.363 μετασχηματιστές Mitsubishi Electric ονομαστικής ισχύος 22kV 2MVA ή υψηλότερης αποστάλθηκαν σε πελάτες τα τελευταία 40 χρόνια (!) και πιο συγκεκριμένα από το 1982 έως τον Μάρτιο του 2022. Από τους παραπάνω μετασχηματιστές, οι 3.384 -περίπου το 40%- είχαν ελεγχθεί ανεπαρκώς. Από αυτές τις ακατάλληλες στην ουσία μονάδες, οι 1.589 παραδόθηκαν σε εταιρείες εντός της Ιαπωνίας και 1.795 στο εξωτερικό.
Όπως αναφέραμε, δεν είναι η πρώτη φορά που η Mitsubishi Electric «πιάνεται» να εξαπατά τους πελάτες και τις ρυθμιστικές αρχές. Τον Οκτώβριο του 2021, ο πρώην πρόεδρος της εταιρείας, Masaki Sakuyama παραιτήθηκε από τη θέση του μετά τη δημοσίευση της αρχικής έκθεσης για το σκάνδαλο των ποιοτικών ελέγχων. Όμως πριν από την παραπάνω εξέλιξη, τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς, ο τότε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Takeshi Sugiyama παραιτήθηκε επίσης για «τρεις δεκαετίες συστηματικής εξαπάτησης» καθώς ο μεγάλος κατασκευαστής ηλεκτρονικών πλαστογραφούσε αναφορές επιθεώρησης για κλιματιστικά και συμπιεστές φρένων για τρένα. Το 2016 επίσης, η Mitsubishi Motors, αδελφή εταιρεία της Mitsubishi Electric, δέχθηκε τα πυρά των ρυθμιστικών αρχών και των πελατών της για ανακριβείς εκθέσεις που σχετίζονται με δοκιμές οικονομίας καυσίμου, και οι οποίες επίσης οδήγησαν σε παραιτήσεις. Το 2000, η Mitsubishi παραδέχτηκε ότι έκρυβε ελαττώματα στα αυτοκίνητα της για 30 χρόνια, λέγοντας ότι θα ανακαλούσε ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα.
Πηγή: insomnia.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 10/5/2022)
Join the Conversation →