nowmag.gr

Με βάση τη δραστηριότητα των χρηστών στο Internet, η Google θα χρησιμοποιεί έως και πέντε πράγματα που θεωρεί ότι τους ενδιαφέρουν.

Η Google εγκαταλείπει τα σχέδια αντικατάστασης των cookies τρίτων με το FLoC (Federated Learning of Cohorts) και προτείνει το Topics API, ένα νέο σύστημα για διαφημίσεις βασιζόμενο στα ενδιαφέροντα των χρηστών. Το Topics API λειτουργεί προσδιορίζοντας πέντε από τα ενδιαφέροντα των χρηστών όπως Γυμναστική, Ταξίδια ή οτιδήποτε άλλο, με βάση τη δραστηριότητά τους στο internet. Οι μετρήσεις θα προέρχονται από τις ιστοσελίδες που συμμετέχουν σε βάθος μίας εβδομάδας.

Ο browser θα αποθηκεύει αυτά τα θέματα για τρεις εβδομάδες προτού τα διαγράψει. Η Google αναφέρει ότι αυτές οι κατηγορίες «επιλέγονται εξ’ ολοκλήρου από τη συσκευή του χρήστη» και δεν περιλαμβάνουν κανέναν εξωτερικό server συμπεριλαμβανομένων των server της Google. Όταν επισκέπτεται ένας χρήστης μία ιστοσελίδα, τα Topics θα εμφανίζουν στην ιστοσελίδα και τους διαφημιστικούς συνεργάτες μόνο τρία από τα ενδιαφέροντά του, τα οποία αποτελούνται από ένα θέμα από καθεμία από τις τελευταίες τρεις εβδομάδες.

Όπως σημειώνεται στην σελίδα GitHub του Topics API, υπάρχουν επί του παρόντος περίπου 350 διαθέσιμα θέματα στην ταξινόμηση διαφημίσεων, αν και η Google σχεδιάζει να προσθέσει από μερικές εκατοντάδες έως και κάποιες χιλιάδες. Η Google αναφέρει ότι τα Topics δεν θα περιλαμβάνουν ευαίσθητες κατηγορίες, όπως φυλή ή φύλο. Και αν κάποιος χρησιμοποιεί τον Chrome, η εταιρεία δημιουργεί εργαλεία που θα του επιτρέπουν να προβάλει και να διαγράψει θέματα, καθώς και να απενεργοποιήσει τη λειτουργία.

Η Google είχε υποσχεθεί να αντικαταστήσει τα cookies τρίτων στον Chrome έως και το 2023 και ο χρόνος εξαντλείται. Η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει μια δοκιμή για προγραμματιστές για τα Topics στο Chrome, αλλά δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε ακριβώς θα ξεκινήσει.

Ο John Bergmayer, νομικός διευθυντής της Public Knowledge, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που προωθεί το Ανοιχτό Διαδίκτυο, δηλώνει:

Οι browsers λειτουργούσαν παραδοσιακά μόνο για τους χρήστες. Θυμάστε πόσο ωραία ήταν όταν όλοι άρχισαν να μπλοκάρουν τις pop-up διαφημίσεις; Οι ιδέες της Google σχετικά με αυτό το θέμα φαίνεται να το ανατρέπουν.

Η προηγούμενη ιδέα της Google, το FLoC, είναι μια μορφή παρακολούθησης βάσει ενδιαφέροντος που προσδιορίζει τον χρήστη ως μέρος ενός γκρουπ που περιλαμβάνει κι άλλους χρήστες οι οποίοι μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα.

Ιδρύματα για την υπεράσπιση του απορρήτου, όπως το Electronic Frontier Foundation, υποστήριξαν ότι το σύστημα αυτό εγκυμονούσε πρόσθετους κινδύνους για το απόρρητο, καθώς θα διευκόλυνε τους διαφημιστές να αναγνωρίσουν τους χρήστες χρησιμοποιώντας στοιχεία του browser, τα οποία μάλιστα χρησιμοποιούνται από τις ιστοσελίδες για να αποκτήσουν συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τη συσκευή του χρήστη, τον browser που χρησιμοποιούν ενώ θα μπορούσε να αποκαλυφθούν πληροφορίες σχετικές με τα δημογραφικά στοιχεία του χρήστη. Λόγω αυτών των ανησυχιών, browser όπως ο Brave, ο Vivaldi, ο Edge και ο Firefox αρνήθηκαν να το χρησιμοποιήσουν.

Ο Bennett Cyphers του EFF, δήλωσε:

Σίγουρα τα Topics βελτιώνουν το FLoC με ορισμένους σημαντικούς τρόπους. Το να είσαι λιγότερο τρομακτικό από το FLoC δεν σημαίνει όμως ότι απαραίτητα είσαι και καλό. Τα Topics θα μπορούσαν να ενημερώσουν third-parties trackers για το είδος των ιστοσελίδων που περιηγείται ο χρήστης και θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις ιστοσελίδες και τους διαφημιστές για να αναγνωρίζουν τους χρήστες σε όλες τις συσκευές τους.

Πάντως, η ιδέα της Google να εκχωρεί θέματα στους χρήστες δεν είναι ακριβώς νέα. Όπως επισημαίνει το EFF, η Google είχε ήδη αυτές τις σκέψεις από το 2019 με το PIGN ή αλλιώς γνωστό ως Private Interest Including Noise. Όπως και τα Topics, θα λειτουργούσε με την κοινή χρήση μιας λίστας ενδιαφερόντων με τους διαφημιστές, αλλά όπως εξήγησε ο Cyphers, θα μπορούσε να παρέχει στους trackers μια τεράστια νέα ροή πληροφοριών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν ή να αυξήσουν τα δικά τους προφίλ χρηστών. Λέγεται πάντως πως μια νεότερη έκδοση αυτής της προσέγγισης με το όνομα FLEDGE, βρίσκεται ήδη σε πρώιμη δοκιμή στον Chrome και Chrome Canary.

Πηγή: insomnia.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 28/1/2022)

You May Like This