nowmag.gr

Το ανώτατο δικαστήριο της Ευρώπης αποφάσισε τη Δευτέρα (30 Ιουλίου) ότι οι εταιρείες που ενσωματώνουν το κουμπί «Like» του Facebook στις ιστοσελίδες τους πρέπει να ζητήσουν τη συγκατάθεση των χρηστών για τη μεταφορά των προσωπικών τους δεδομένων στο κοινωνικό δίκτυο των ΗΠΑ, σύμφωνα με τους νόμους περί προστασίας δεδομένων.

Οι εταιρείες που ενσωματώνουν το κουμπί «Like» του Facebook στους ιστοτόπους τους πρέπει να ζητούν τη συγκατάθεση των χρηστών για τη μεταφορά των προσωπικών τους δεδομένων στο κοινωνικό δίκτυο των ΗΠΑ, σύμφωνα με τους νόμους περί απορρήτου δεδομένων της Ένωσης, δήλωσε τη Δευτέρα το ανώτατο δικαστήριο της Ευρώπης.

Σύμφωνα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ένας ιστότοπος που ενσωματώνει το εικονίδιο «Like» και το σύνδεσμο Facebook στις σελίδες του, στέλνει επίσης δεδομένα χρήστη στο διαδικτυακό γίγαντα των ΗΠΑ.

«Φαίνεται ότι αυτή η μετάδοση πραγματοποιείται χωρίς να το γνωρίζει ο επισκέπτης και ανεξάρτητα από το αν είναι μέλος του κοινωνικού δικτύου Facebook ή έχει κάνει κλικ στο κουμπί «Like», σημειώνεται.

Συνεπώς, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων, ένας ευρωπαίος λιανοπωλητής και η πλατφόρμα των ΗΠΑ είναι από κοινού υπεύθυνοι για τη συγκέντρωση των δεδομένων και την αποστολή τους στην ιρλανδική θυγατρική του Facebook.

Συνεπώς, οι χρήστες θα πρέπει να προειδοποιούνται και να καλούνται να συγκαταθέσουν στα δεδομένα που συλλέγονται, αν και ο λιανοπωλητής δεν είναι υπεύθυνος για το τι κάνει το Facebook αργότερα με τα δεδομένα.

«Ως αποτέλεσμα αυτής της υπόθεσης, εταιρείες που ενσωματώνουν αυτό το κουμπί «Like» στον ιστότοπό τους δεν μπορούν πλέον να κρύβονται πίσω από το Facebook», δήλωσε η Monique Goyens, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Καταναλωτών.

«Η απόφαση υπογραμμίζει έτσι το δικαίωμα των χρηστών του Διαδικτύου να λαμβάνουν πάντα πληροφορίες σχετικά με τα δεδομένα που συλλέγονται και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται από τους ιστότοπους», πρόσθεσε η ίδια.

Η υπόθεση τέθηκε στο δικαστήριο από μια γερμανική υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών ενάντια στο διαδικτυακό κατάστημα μόδας Fashion ID, το οποίο ενσωματώνει ένα κουμπί Facebook για να ενθαρρύνει τους αγοραστές να δημοσιοποιούν τα προϊόντα της.

Η Bitkom, μια γερμανική εμπορική ομοσπονδία για ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, επέκρινε την απόφαση, λέγοντας ότι θα προκαλέσει δαπανηρή γραφειοκρατία στις επιχειρήσεις χωρίς εν τέλει να ενισχύσει την προστασία των καταναλωτών.

«Με την απόφασή του, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποδίδει τεράστια ευθύνη σε χιλιάδες διαχειριστές ιστότοπων – από τα μικρά ταξιδιωτικά blogs έως τα online megastores και τις πύλες των μεγάλων εκδοτών», δήλωσε ο Bernard Rohleder από τη Bitkom.

Προειδοποίησε ότι η απόφαση θα πάει πέρα από το Facebook και θα επηρεάσει όλα τα plug-ins των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, τα οποία είναι σημαντικά για πολλές επιχειρήσεις ώστε να επεκτείνουν την προβολή τους στο διαδίκτυο.

euractiv.gr

You May Like This