Το πρώτο θετικό πρόσημο εδώ και μία διετία “είδε” η παγκόσμια αγορά smartphones το 3ο τρίμηνο του 2019. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 366 εκατ. συσκευών από 359,8 εκατ. τεμάχια το 3ο τρίμηνο του 2018. Αποδεικνύοντας ότι η αγορά των “έξυπνων” κινητών είναι …πολύ σκληρή για να μην ανακάμψει, η κατηγορία έδωσε το πρώτο θετικό σημάδι από το 3ο τρίμηνο του 2017.
Οι πωλήσεις το 3ο τρίμηνο του 2019 αυξήθηκαν κατά 2% στα 366 εκατ. συσκευές
Σύμφωνα με τη Strategy Analytics, “η παγκόσμια ζήτηση για smartphones ανακάμπτει, κυρίως, λόγω του έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των κατασκευαστών σε επίπεδο τιμής, αλλά και των καινοτομιών που εισάγουν σταδιακά οι εταιρείες του κλάδου, κυρίως όσον αφορά το μέγεθος της οθόνης και τη συνδεσιμότητα 5G. Από το πιο πρόσφατο report της εταιρείας προκύπτει ότι η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphone, με μερίδιο 21% (20% την αντίστοιχη περίοδο του 2018), με τη Huawei να ενισχύει τις δυνάμεις της και να αποσπά μερίδιο 18% των πωλήσεων και τη δεύτερη θέση, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Apple. με 12%.
Σε επίπεδο κατασκευαστών η Samsung διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 78,2 εκατ. smartphones το 3ο τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας άνοδο πωλήσεων κατά 8% σε ετήσια βάση (72,3 εκατ. συσκευές το 3ο τρίμηνο του 2018).
Η έκπληξη
“Η Huawei εξέπληξε και πάλι τους πάντες και αύξησε τις παγκόσμιες αποστολές smartphones κατά 29% ετησίως από 51,8 εκατ. το 3ο τρίμηνο του 2018 σε 66,7 εκατ. το 3ο τρίμηνο του 2019. Η κινεζική εταιρεία εστίασε στην εσωτερική αγορά της Κίνας και κατάφερε να αντισταθμίσει το αμερικανικό εμπάργκο και την εις βάρος της καχυποψία από αγορές, όπως αυτή της Δυτικής Ευρώπης”, αναφέρουν οι αναλυτές.
Στον αντίποδα, οι παγκόσμιες πωλήσεις iPhone μειώθηκαν κατά 3% ετησίως από 46,9 εκατ. μονάδες παγκοσμίως το 3ο τρίμηνο του 2018 σε 45,6 εκατ. συσκευές την αντίστοιχη φετινή περίοδο. Παρά την ελαφρά πτώση, η φετινή επίδοση της Apple ήταν καλύτερη από την περυσινή χρονιά. “Πιστεύουμε ότι η Apple σταθεροποιείται, λόγω της φθηνής τιμολόγησης του iPhone 11 και της πιο υγιούς ζήτησης για τις συσκευές της σε όλη την Ασία και τις ΗΠΑ”, αναφέρει η Strategy Analytics.
Στο μεταξύ, την τέταρτη θέση της παγκόσμιας αγοράς διατήρησε και το εξεταζόμενο διάστημα η Xiaomi, αποσπώντας το 9% των πωλήσεων smartphones στο 3ο τρίμηνο του 2019, ελαφρώς χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος. “Η Xiaomi χάνει έδαφος στις βασικές αγορές της Ινδίας και της Κίνας, λόγω του έντονου ανταγωνισμού της Huawei, της Realme και άλλων”, σημειώνει η εταιρεία. Τέλος, η OPPO κατέλαβε την πέμπτη θέση ελέγχοντας με το 8% της παγκόσμιας αγοράς κατά τη διάρκεια του τριμήνου, υποχωρώντας από το 9%, μερίδιο που είχε πριν από ένα χρόνο. “Η OPPO επεκτείνεται δυναμικά στη Δυτική Ευρώπη με νέα μοντέλα, όπως το Reno 5G, αλλά δέχεται πολύ έντονες “πιέσεις” μέσα στο “σπίτι” της στην Κίνα από τη Huawei”, καταλήγει η ανάλυση της Strategy Analytics.
Join the Conversation →