nowmag.gr

Δημήτρης Μαλλάς

Χρονιά καθιέρωσης των «έξυπνων» ηχείων (smart speakers) στη συνείδηση των καταναλωτών ήταν το 2018 αν κρίνει κανείς από τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η Canalys, σύμφωνα με τα οποία πέρσι οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας συσκευών υπερδιπλασιάστηκαν!

Συγκεκριμένα, το 2018 οι πωλήσεις smart speakers έφθασαν στα 78 εκατ. τεμάχια, αυξημένες κατά 12% σε σχέση με το 2017 όταν είχαν φθάσει στα 34,7 εκατ. τεμάχια, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις της Canalys.

Από εκεί και πέρα, το 2018 χαρακτηρίστηκε από μία εντυπωσιακή άνοδο της Google στη συγκεκριμένη κατηγορία με τον αμερικανικό κολοσσό να απειλεί την πρώτη θέση της Amazon. Συγκεκριμένα, πέρσι η Amazon ήταν πρώτη με πωλήσεις 24,2 εκατ. συσκευών, αριθμός αυξημένος κατά 10,1% σε σχέση με το 2017. Από την άλλη πλευρά, η Google διπλασίασε τις πωλήσεις της φθάνοντας στα 23,4 εκατ. (από 11,2 εκατ. με τον ποσοστό αύξησης στο 109%). Το μερίδιο της Amazon έκλεισε στο 31,1% και εκείνο της Google στο 30% με τη «μάχη» να προμηνύεται άκρως ενδιαφέρουσα.

Από εκεί και πέρα, οι Κινέζοι μπαίνουν δυναμικά στη συγκεκριμένη αγορά. Η Alibaba πούλησε 8,9 εκατ. συσκευές (11,4% μερίδιο), η Xiaomi ήταν τέταρτη με 7,1 εκατ. τεμάχια (9,1%) και την πεντάδα έκλεισε η Baidu με 3,6 εκατ. (4,6%). Οι υπόλοιποι κατασκευαστές είχαν ένα συνολικό μερίδιο της τάξεως του 13,8%.

You May Like This