nowmag.gr

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης Bitdefender 2024 Consumer Cybersecurity Assessment Report, οι απάτες μέσω SMS είναι η πιο κοινή απειλή που αντιμετωπίζουν σήμερα οι καταναλωτές. Ωστόσο, 4 στους 5 πραγματοποιούν ευαίσθητες συναλλαγές με το τηλέφωνό τους, αλλά δεν εφαρμόζουν επαρκή μέτρα κυβερνοασφάλειας. Ταυτόχρονα, δηλώνουν ότι η μεγαλύτερη ανησυχία τους είναι η πρόσβαση των χάκερς στις οικονομικές τους πληροφορίες.

Τι πιστεύει το καταναλωτικό κοινό;

Κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας, ρωτήσαμε το καταναλωτικό κοινό πόσο ικανούς θεωρούν τους εαυτούς τους να αναγνωρίσουν μια απάτη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι άνθρωποι που λένε ότι μπορούν να αναγνωρίσουν μια απάτη είναι πιο πιθανό να έχουν βιώσει μία (29%). Συγκριτικά, με εκείνους που δεν την αναγνωρίζουν πάντα (24%) είναι λιγότερο πιθανό να έχουν εξαπατηθείΜικρότερο φαίνεται να είναι το ποσοστό των καταναλωτών που πιστεύουν ότι δεν αναγνωρίζουν ποτέ απάτες (16%). Αυτό δείχνει ότι οι άνθρωποι που δεν μπορούν να αναγνωρίσουν απάτες μπορεί να έχουν πέσει θύμα, χωρίς να το γνωρίζουν.

Στη συνέχεια, ζητήσαμε από τους ερωτηθέντες που αντιμετώπισαν κάποιο περιστατικό ασφαλείας κατά το προηγούμενο έτος να προσδιορίσουν ακριβώς τι είδους απειλή αντιμετώπισαν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι απάτες SMS καταλαμβάνουν την πρώτη θέση. Ακολουθούν phishingέκθεση δεδομένωνκακόβουλο λογισμικό και doxing.

Τα αποτελέσματα δεν ήταν σοκαριστικά, αν αναλογιστεί κανείς την αφθονία των τρόπων απάτης μέσω SMS τα τελευταία χρόνια. Αυτό όμως δεν εμπόδισε τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να κάνουν τραπεζικές συναλλαγές. Παράλληλα, έχουν πρόσβαση σε δεδομένα υγειονομικής περίθαλψης και διαχειρίζονται επενδύσεις.

Σχεδόν 4 στους 5 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν την κινητή συσκευή τους για ευαίσθητες συναλλαγές, με το 37,3% να δηλώνει ότι το κάνει «πάντα» και το 41% ότι το κάνει «μερικές φορές» Μόνον το 20,3% δήλωσε ότι δε χρησιμοποιεί κινητή συσκευή για τη διαχείριση ευαίσθητων πληροφοριών ή συναλλαγών.

Ποια η ανάλυση της Bitdefender;

Όπως σημειώνεται, η συμπεριφορά μας όσον αφορά την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο δεν ανταποκρίνεται πάντα στους φόβους και τις ανησυχίες μας. Οι κακόβουλοι χρήστες εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερο τον εφησυχασμό γύρω από την κυβερνοασφάλεια, απειλώντας ασφάλεια και ιδιωτική ζωή στο διαδίκτυο.

Οι απάτες μέσω γραπτών μηνυμάτων είναι μια πολύπλευρη απειλή, που επιτρέπει εκστρατείες phishingαπάτεςπλαστοπροσωπία, ακόμη και την παράδοση κακόβουλο λογισμικού. Μόνο το 2023, οι Αμερικανοί έχασαν πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια από απατεώνες που παρίσταναν επιχειρήσεις ή κυβερνητικές υπηρεσίες, ανέφερε η FTC σε φετινή της έκθεση.

Τα SMS αποτελούν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στο πλαίσιο του ελέγχου ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA). Η υποκλοπή SIM (ή αλλιώς ανταλλαγή SIM) επιτρέπει στους κακοποιούς να υποκλέψουν τους κωδικούς πιστοποίησης μίας χρήσης και να καταλάβουν τους λογαριασμούς σας. Με άλλα λόγια, δε θέλετε MFA με SMS για το πορτοφόλι κρυπτογράφησης ή τον τραπεζικό σας λογαριασμό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνιστούμε πάντα τη μετάβαση σε μια αξιόπιστη εφαρμογή ελέγχου ταυτότητας.

Bitdefender Scamio: Ένας έξυπνος και γρήγορος τρόπος αναγνώρισης των απατών

Πρόσφατα η BitdefenderΠαγκόσμιος Ηγέτης στο Cyber Security, εισήγαγε το Scamio. Πρόκειται για μια δωρεάν υπηρεσία ανίχνευσης και πρόληψης απάτης για οποιονδήποτε διαθέτει λογαριασμό Bitdefender. Σε περίπτωση όπου ο χρήστης έχει υποψίες για μια συγκεκριμένη τηλεφωνική κλήση, ένα phishing email, ένα ύποπτο SMS ή μια παράξενη διαφήμιση, μπορεί να χρησιμοποιήσει το νέο αυτό εργαλείο για να διαλευκάνει την υπόθεση που τον ανησυχεί. Περιγράφοντας την κατάσταση στο έξυπνο chatbot της Bitdefender, ο χρήστης μπορεί να ενημερωθεί για τον ασφαλέστερο τρόπο διαχείρισης.

Επίσης, το Scamio μπορεί να αναλύσει ακριβώς ό,τι αρχείο επιθυμεί ο ασθενής. Ένα στιγμιότυπο οθόνης, ένα PDF, έναν κωδικό QR ή έναν σύνδεσμο. To Scamio σας ενημερώνει σε δευτερόλεπτα τον χρήστη εάν πρόκειται για απάτη.

You May Like This