Το myDATA (my Digital Accounting and Tax Application) είναι η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ η οποία εισάγει τα ηλεκτρονικά λογιστικά βιβλία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, βάζει τέλος στα χειρόγραφα τιμολόγια και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών φορολογικών Αρχών. Με το myDATA οι ελληνικές φορολογικές Αρχές θα έχουν ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη online την πλήρως ενημερωμένη εικόνα του οικονομικού προφίλ όλων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα.
Στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ, η οποία λειτουργεί πιλοτικά από σήμερα, καταχωρούνται σε μηνιαία βάση όλα τα παραστατικά εσόδων και εξόδων των επιχειρήσεων, χαρακτηρίζονται όλες οι συναλλαγές και διενεργούνται όλες οι αναγκαίες λογιστικές εγγραφές για τον προσδιορισμό των αποτελεσμάτων χρήσης. Στόχος της νέας πλατφόρμας είναι να παρέχει στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες τα απαραίτητα ψηφιακά εργαλεία για την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, να αυτοματοποιήσει τη συμπλήρωση των φορολογικών τους δηλώσεων και να τους απαλλάξει από τις σταθερές υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, όπως η χρήση φορολογικού μηχανισμού, η χρήση φορολογικής ταμειακής μηχανής, η μακροχρόνια τήρηση φυσικού αρχείου παραστατικών και η υποβολή καταστάσεων πελατών/προμηθευτών (ΜΥΦ).
Εκτός από τη μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων, τα ηλεκτρονικά λογιστικά βιβλία της πλατφόρμας myDATA ενισχύουν τη διαφάνεια των συναλλαγών, προσφέροντας ένα ψηφιακό περιβάλλον συνεργασίας των επιχειρήσεων για την τιμολόγηση των αγαθών και των υπηρεσιών. Επίσης, εδραιώνουν την αξιοπιστία στη σχέση των Αρχών με τις επιχειρήσεις και λειτουργούν ως μηχανισμός οικειοθελούς συμμόρφωσης και πρόληψης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, αλλά και επιβράβευσης των συνεπών επιχειρήσεων και επαγγελματιών.
Τα λογιστικά δεδομένα των επιχειρήσεων θα καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ μέσω:
- των παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης
- σύνδεσης λογισμικού προγραμματισμού επιχειρηματικών πόρων (ERP) με την πλατφόρμα
- της ειδικής φόρμας που υπάρχει στην πλατφόρμα
- σύνδεσης φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού με την πλατφόρμα
Παρά τις αντιρρήσεις που εκφράζονται από τον κλάδο των λογιστών, η καταχώριση όλων των παραστατικών στα ηλεκτρονικά λογιστικά βιβλία της ΑΑΔΕ θα είναι υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις από την 1 Ιανουαρίου 2021.
Έχουν προβλεφθεί κίνητρα για όσες επιχειρήσεις αποφασίσουν να εφαρμόσουν αποκλειστικά ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για την έκδοση και λήψη παραστατικών πωλήσεων για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1/1/2020 μέχρι και το φορολογικό έτος 2022:
- Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου.
- Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση.
- Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησης της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
- Προβλέπεται έκπτωση 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.
Πηγή: tecky.eu
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 8/10/2020)
Join the Conversation →