nowmag.gr

Στο άκρως ανταγωνιστικό τοπίο της αγοράς, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν και ενδεχομένως πρέπει να αξιοποιήσουν τις online πλατφόρμες για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Μια σοβαρή και προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική προσέγγιση digital marketing μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα του brand τους και γιατί όχι να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Μια από πιο αποτελεσματικές τεχνικές είναι και το SEO (Search Engine Optimization). Υπάρχουν όμως και άλλες ενέργειες που μπορούν να υλοποιηθούν. Πιο κάτω θα δούμε κάποιους τρόπους με τους οποίους οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις στρατηγικές για να αναπτυχθούν και να επιτύχουν στον ψηφιακό κόσμο.

Τι είναι το (SEO)

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το SEO αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία μιας στρατηγικής σχεδιασμού online μάρκετινγκ. Ουσιαστικά μιλάμε για ενέργειες που γίνονται και αποσκοπούν στο να εμφανιστεί ένα site πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης π.χ. στη Google. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες πωλήσεις, αφού θα σας βρίσκουν πιο εύκολα οι μελλοντικοί σας πελάτες. Για τις μικρές επιχειρήσεις, το SEO μπορεί να λειτουργήσει χωρίς να χρειαστεί να δαπανηθούν πολλά χρήματα άλλα κανάλια, όπως π.χ. σε πληρωμένες διαφημίσεις.

Βασικές τεχνικές SEO για μικρές επιχειρήσεις:

  • Έρευνα Keywords: Η κατανόηση των λέξεων και των φράσεων που γκουγκλάρουν οι «πιθανοί» πελάτες σας είναι το πρώτο και καθοριστικό βήμα. Υπάρχουν free εργαλεία όπως το Google Keyword Planner ή το Ubersuggest για να κάνετε την έρευνά σας. Για μια μεμονωμένη λέξη μπορεί να είναι δύσκολο και χρονοβόρο να πετύχετε τον στόχο σας. Ψάξτε να βρείτε λέξεις κλειδιά με πάνω από μια λέξη, όπως είναι για παράδειγμα το casino.netbet.gr ή το πως να φτιάξω φυτικό σαπούνι.
  • On-Page SEO: Εδώ μιλάμε χοντρικά για το περιεχόμενο του site σας και το πως πρέπει να είναι γραμμένο και τι δομή να έχει.
  • Local SEO: Εάν η επιχείρησή σας έχει φυσικό κατάστημα, το να ασχοληθείτε με τις τοπικές αναζητήσεις είναι must. Πρώτο και πολύ βασικό, βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας είναι καταχωρημένη στο Google My Business.

Με την εφαρμογή αυτών των απλών τεχνικών SEO, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν περισσότερη επισκεψιμότητα στις μηχανές αναζήτησης όπως είναι π.χ. το Google.

Social media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το TikTok, το Twitter και το LinkedIn, βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το κοινό τους και να κάνουν γνωστό το brand τους.

Tips για τα social:

  • Γνωρίστε το κοινό σας: Μάθετε ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούν περισσότερο οι πελάτες που στοχεύετε. Για παράδειγμα, το Instagram είναι ιδανικό για brands σχετικά με τη μόδα ή και ξενοδοχεία, ενώ το LinkedIn είναι ιδανικό έτσι για πιο επαγγελματικά κονέ.
  • Ποσταρίσματα: Να δημοσιεύετε τακτικά όμορφο και χρήσιμο περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό σας. Αυτό μπορεί να είναι από να ενημερώσεις προϊόντων, testimonials πελατών ή γενικές πληροφορίες σχετικά με τον κλάδο. Ιδέες δίνουμε, μην τα πάρετε όλα τοις μετρητοίς.
  • Engage: Αλληλεπιδράστε με τους φόλουερς σας απαντώντας σε σχόλια, κοινοποιώντας περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες και παίρνοντας μέρος σε συζητήσεις.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν να χτίσετε την εικόνα της μάρκας σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο site σας και άρα και να κάνετε πωλήσεις.

Περιεχόμενο

Πολύτιμη συμβουλή. Πρέπει να δημιουργείτε περιεχόμενο που είναι ελκυστικό. Δηλ. να κάνετε βιντεάκια, infographics και άλλων. Δείτε παρακάτω:

  • Ξεκινήστε ένα blog: Δημιουργήστε ένα blog στο site σας που να καταπιάνεται με διάφορα ερωτήματα και προβλήματα του κλάδου σας. Αυτό όχι μόνο βοηθάει στο SEO αλλά και κάνει την επιχείρησή σας να φαίνεται ότι γνωρίζει πολλά αυθεντία στη θέση σας.
  • Δημιουργήστε βίντεο και tutorials: Τα βίντεο είναι ένας ωραίος τρόπος για να παρουσιάσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να απαντήσετε στις συχνές ερωτήσεις FAQs. Το YouTube είναι ταμάμ για να ανεβάσετε τα βίντεο.

Το περιεχόμενο που δημιουργείτε πρέπει να μην έχει μια κοντόφθαλμη στρατηγική, αλλά να μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Κλείνοντας

Το SEO, τα social media και το content είναι στοιχεία ζωτικής σημασίας για τις μικρές επιχειρήσεις ώστε να καταφέρουν να προβληθούν και why not τελικά να αυξήσουν τα έσοδά τους. Επίσης ένα tip για το τέλος, μπορείτε να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό, για να βλέπετε πως δουλεύουν. Με αυτές τις ενέργειες, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν μια ισχυρή online παρουσία και να τα πάνε περίφημα στην ψηφιακή μας εποχή.

You May Like This