Η Check Point Research (CPR), μέρος της Check Point Software Technologies, εταιρείας που δραστηριοποιείται στο χώρο της κυβερνοασφάλειας, δημοσίευσε την τελευταία της Brand Phishing κατάταξη για το Α’ τρίμηνο του 2025.
Αυτή η έκθεση επισημαίνει τις μάρκες που μιμούνται συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου για να κλέψουν προσωπικές, εταιρικές πληροφορίες και πληροφορίες πληρωμής, δίνοντας έμφαση στην εξελισσόμενη φύση των επιθέσεων ηλεκτρονικού ψαρέματος στην ψηφιακή εποχή.
Το 1ο τρίμηνο του 2025, η Microsoft διατήρησε τη θέση της ως η πιο στοχευμένη μάρκα, αντιπροσωπεύοντας το 36% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού ψαρέματος. Η Google ανέβηκε στη δεύτερη θέση με 12%, ενώ η Apple παρέμεινε στο top 3 με 8%. Αξίζει να σημειωθεί η ισχυρή επιστροφή της Mastercard, επανεμφανιζόμενη στο top 10 για πρώτη φορά από το 3ο τρίμηνο του 2023, εξασφαλίζοντας την πέμπτη θέση. Ο τομέας της τεχνολογίας ήταν ο κλάδος με τις περισσότερες πλαστοπροσωπίες, ακολουθούμενος από τα κοινωνικά δίκτυα και το λιανικό εμπόριο.
Ο Omer Dembinsky, Data Research Manager στην Check Point Software, σχολίασε: «Οι επιθέσεις phishing που αξιοποιούν αξιόπιστες μάρκες εξακολουθούν να αποτελούν πρωταρχική απειλή. Η επιστροφή της Mastercard στην κορυφαία κατάταξη υπογραμμίζει το κίνητρο της πλαστοπροσωπίας των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών ως ευκαιρία απάτης. Οι καταναλωτές πρέπει να επαγρυπνούν όταν αλληλεπιδρούν με υπηρεσίες online, ιδίως εκείνες που αφορούν ευαίσθητα οικονομικά δεδομένα».
Ακολουθούν οι 10 κορυφαίες επωνυμίες που στοχοποιούνται πιο συχνά από επιθέσεις phishing κατά το 1ο τρίμηνο του 2025:
- Microsoft – 36%
- Google – 12%
- Apple – 8%
- Amazon – 4%
- Mastercard – 3%
- Alibaba – 2%
- WhatsApp – 2%
- Facebook – 2%
- LinkedIn – 2%
- Adobe – 1%
Τάσεις της βιομηχανίας: Η άνοδος των επιθέσεων στον τομέα της τεχνολογίας
Ο τομέας της τεχνολογίας αναδείχθηκε ως ο κλάδος με τις περισσότερες πλαστοπροσωπίες το 1ο τρίμηνο του 2025. Καθώς οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές βασίζονται όλο και περισσότερο στην τεχνολογία και τις cloud-based υπηρεσίες, οι πλατφόρμες αυτές παραμένουν ελκυστικοί στόχοι για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Microsoft, η Google και η Apple ήταν μεταξύ των πιο στοχευμένων εμπορικών σημάτων. Οι τομείς των κοινωνικών δικτύων και του λιανικού εμπορίου είδαν επίσης σημαντική πλαστοπροσωπία, με επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος που στοχεύουν πλατφόρμες όπως το Facebook, το LinkedIn, το WhatsApp και μεγάλους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon.
Join the Conversation →