Σε πρώτη ζήτηση για αγορές στη διάρκεια της φετινής Black Friday βρίσκονται – περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά στο παρελθόν – τα προϊόντα τεχνολογίας και οι ψηφιακές συσκευές. Σε μια χρονική συγκυρία, που οι καταναλωτές χτίζουν μια καθημερινότητα με επίκεντρο το σπίτι, οι συσκευές είναι αυτές που υποστηρίζουν είτε την εργασία, είτε την ψυχαγωγία είτε τις οικιακές δραστηριότητες, όπως το μαγείρεμα και η άθληση.
Η πανδημία φτιάχνει τη λίστα αγορών της Black Friday – Τα προϊόντα τεχνολογίας βρίσκονται στο επίκεντρο του αγοραστικού ενδιαφέροντος
“Το πώς, το γιατί και το τι θα ψωνίσουν οι καταναλωτές αυτήν την Black Friday, τη Cyber Monday και τα Χριστούγεννα θα είναι διαφορετικά φέτος. Ο COVID-19 έχει επιταχύνει τη μετάβαση στον ψηφιακό τρόπο ζωής”, αναφέρει η GfK σε report της με τίτλο “What’s hot this Black Friday”. Οι αλλαγές δεν αφορούν μόνο την ατζέντα των αγορών, αλλά και τον τρόπο μέσω του οποίου θα ψωνίσουν οι καταναλωτές, παγκοσμίως, φέτος.
“Η πανδημία αναγκάζει ακόμη και εκείνους, που συνήθως θα είχαν επισκεφτεί ένα φυσικό κατάστημα για τις αγορές τους, να ψωνίσουν διαδικτυακά. Για μεγαλύτερες γενιές, που δεν είχαν συναλλαγές στο Διαδίκτυο στο παρελθόν, αυτό ήταν ένα ζωτικό σημείο καμπής, που ωθεί τους καταναλωτές να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες”, τονίζει η GfK.
Αγορές ανάγκης
Σύμφωνα με το GfK Consumer Pulse Report, δύο στους πέντε καταναλωτές δηλώνουν ότι περνούν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο φέτος. Εν τω μεταξύ, η έρευνα δείχνει ότι, κατά το 1ο εξάμηνο του 2020, το 48% των κατόχων φορητών υπολογιστών στη Βρετανία πραγματοποίησε έρευνα για προϊόντα μόνο διαδικτυακά.
“Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη Black Friday, φέτος το ίδιο το προϊόν και όχι η τιμή είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για τους καταναλωτές. Ο COVID-19 έχει μετατοπίσει τους αγοραστές από το «θέλω» στο «έχω ανάγκη»”, σχολιάζουν οι αναλυτές της GfK, εντοπίζοντας άλλη μια ποιοτική διαφορά της φετινής Black Friday.
Τρεις τάσεις
Τρεις είναι οι τάσεις που θα καθορίσουν τις αγορές των πολιτών κατά τη φετινή Black Friday, αλλά και την περίοδο των εορτών. Η πρώτη και πιο σημαντική σχετίζεται με την εξ αποστάσεως εργασία και μάθηση. Τα προϊόντα πληροφορικής και γραφείου, συμπεριλαμβανομένων των υπολογιστών, θα συνεχίσουν να είναι σε ζήτηση, καθώς ο κόσμος εργάζεται και μελετά από το σπίτι.
Ως αποτέλεσμα αναμένεται, για παράδειγμα, ετήσια αύξηση πωλήσεων 15% στις πωλήσεις υπολογιστών παγκοσμίως το 2020. Επίσης, οι πωλήσεις οθόνες σημείωσαν αύξηση 34% από τον Μάιο έως τον Αύγουστο, οι φορητοί υπολογιστές και τα ακουστικά είδαν αύξηση πωλήσεων κατά 31% έκαστος τομέας την ίδια χρονική περίοδο.
Η δεύτερη τάση σχετίζεται με την υγεία και την ευεξία. Η GfK αναμένει ότι τα “έξυπνα” ρολόγια, για παράδειγμα, θα έχουν εξαιρετικές επιδόσεις πωλήσεων τόσο στη διάρκεια της Black Friday, όσο και τις εβδομάδες που έπονται μέχρι τις γιορτές.
Το γεγονός ότι το 49% των παγκόσμιων καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά προϊόντα ή υπηρεσίες, που βοηθούν σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, επιβεβαιώνει αυτήν την πρόβλεψη.
Η τρίτη τάση σχετίζεται με το “φαγητό στο σπίτι”. Καθώς οι άνθρωποι περνούν, πλέον, περισσότερο χρόνο στο σπίτι, ξοδεύουν πολύ περισσότερο χρόνο για φαγητό. Κατά την περίοδο από τον Μάιο έως τον Ιούλιο του 2020, οι πωλήσεις μηχανών κουζίνας υπερδιπλασιάστηκαν σε όλες τις χώρες παγκοσμίως (εκτός από την Κίνα).
Το 69% των καταναλωτών διεθνώς δηλώνει ότι πλέον μαγειρεύει για διασκέδαση στο σπίτι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, δηλαδή δέκα εκατοστιαίες μονάδες πάνω σε σύγκριση με το 2019.
Πηγή: sepe.gr
Join the Conversation →