nowmag.gr

Παρά τις ανησυχίες σχετικά με τις τιμές, το 57% των οδηγών μη ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξετάζουν το ενδεχόμενο μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα, το ένα τρίτο των οδηγών στην Ευρώπη σχεδιάζει να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο την επόμενη πενταετία.

Πάντως, οι ανησυχίες σχετικά με την τιμή των BEV (ηλεκτρικά αυτοκίνητα με συσσωρευτή) παραμένει μείζον εμπόδιο. Για την ακρίβεια, σχεδόν τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων αναφέρουν τον παράγοντα της τιμής ως ανυπέρβλητο εμπόδιο.

Θετική η στάση απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη σύμφωνα με σχετική έρευνα

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Εναλλακτικών Καυσίμων σε δώδεκα κράτη-μέλη της ΕΕ, η οποία δημοσιεύτηκε προχθές και αναδεικνύει τις ευνοϊκές προοπτικές για τα BEV οχήματα. Η έρευνα του Παρατηρητηρίου, μία από τις μεγαλύτερες ως προς τη στάση των καταναλωτών έναντι της ηλεκτροκίνησης, δείχνει ότι οι πολίτες επισημαίνουν τα κλιματικά οφέλη και την οικονομική αποδοτικότητα των BEV, ως τα κύρια πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων. 

“Η δέσμευση της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών κατά 90% έως το 2050 – όπως ορίζεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και στη στρατηγική για βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα – ευθυγραμμίζεται με την τάση αυτή και δίνει έμφαση στον ρόλο των οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Ο νέος κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων δίνει ώθηση στην ανάπτυξη φιλικών προς τους χρήστες δημόσιων υποδομών επαναφόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ”, αναφέρει το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων, σχολιάζοντας την έρευνα στην οποία συμμετείχαν 19.000 άτομα.

“Αγκάθι” η τιμή

Για τους Ευρωπαίους οδηγούς, το κόστος των BEV – σύμφωνα με την έρευνα – είναι μακράν το κύριο μειονέκτημα στην ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με την έρευνα, για το 40% των ευρωπαϊκών οδηγών BEV η τιμή αγοράς ήταν μεταξύ €20.000 και €39.999. Το 2% πλήρωσε λιγότερο από €10.000, το 11% μεταξύ €10.000 και €19.999, ενώ το 46% €40.000 ή περισσότερο.

Η εμβέλεια των BEV θεωρείται, επίσης, ένας ανασχετικός παράγοντας, παρ’ όλο που δεν είναι τόσο σημαντικός όσο η τιμή. Η ελάχιστη επιθυμητή εμβέλεια μεταξύ 300 km και 500 km ήταν η επιλογή του 34% όλων των Ευρωπαίων οδηγών, που συμμετείχαν στην έρευνα. Όπως δείχνει η έρευνα, τα 500 χλμ. αυτονομίας ή και περισσότερο είναι η προτίμηση του 47%.

Από την άλλη πλευρά, το 6% των Ευρωπαίων οδηγών BEV δήλωσαν ως επιθυμητή αυτονομία τα 200 km, το 41% μεταξύ 201 km και 400 km και το 53% από περισσότερα από 401 km.

‘Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι το 96% των Ευρωπαίων οδηγών BEV χρησιμοποιεί το όχημα του καθημερινά ή πολλές φορές την εβδομάδα, ενώ το BEV τους είναι κυρίως νέο (74%) και ιδιόκτητο (69%).

Πηγή: https://www.sepe.gr/

You May Like This