Περισσότερα από 520 εκατ. wearables αναμένεται να διατεθούν στην παγκόσμια αγορά το 2023, με την αγορά να διευρύνεται σε όγκο κατά 5,5% στο σύνολο του τρέχοντος έτους. Η αγορά των wearable συσκευών «πλανάρει» για ανάπτυξη και τα επόμενα χρόνια, με την IDC, να προβλέπει ότι με ορίζοντα το 2027 ο τομέας θα ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 625 εκατ. συσκευές. Αυτή η εκτίμηση αντιστοιχεί σε σύνθετο μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,7% σε επίπεδο πενταετίας.
Για το 2023 η πιο δυναμική κατηγορία στην αγορά των wearable συσκευών θα είναι τα προϊόντα ήχου, που αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 62% των συνολικών πωλήσεων. Τα λεγόμενα «hearables» θα είναι η πιο δυναμική κατηγορία της αγοράς των wearables.
Τα δε «έξυπνα» ρολόγια αποτελούν τη δεύτερη πιο δυναμική κατηγορία της αγοράς, καθώς τα smartwatches θα αντιστοιχούν στο 32% των wearable συσκευών, που θα διατεθούν, παγκοσμίως, το 2023.
Οι αναλυτές της IDC εδράζουν την αισιοδοξία τους για θετική πορεία της αγοράς των wearables, κατά το τρέχον έτος, στην επιστροφή του κλάδου σε ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης. Σε επίπεδο τριμήνου οι παγκόσμιες αποστολές φορετών συσκευών επέστρεψαν σε ανάπτυξη, αντιστρέφοντας πρακτικά δύο τρίμηνα πτώσης.
Μείωση τιμών
Σύμφωνα με το Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker της IDC, η αγορά αυξήθηκε κατά 8,5% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2023, με αποστολές συνολικά 116,3 εκατομμυρίων συσκευών.
Αυτή η αύξηση, πάντως, έγινε εις βάρος της συνολικής αξίας της αγοράς των wearables. Για την ακρίβεια, η μέση τιμή πώλησης (ASP) μειώθηκε λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού και των εκπτώσεων από τους λιανοπωλητές, που επιδιώκουν να μειώσουν τα πλεονάζοντα αποθέματα.
Οι πρωταγωνιστές της αγοράς
Οι αναλυτές παρατηρούν ότι ο ανταγωνισμός εκτός των πέντε κορυφαίων brands της αγοράς των wearables έχει αυξηθεί, επιτρέποντας στις μικρότερες εταιρείες να κερδίσουν μερίδιο. Ένα άλλο στοιχείο της αγοράς είναι η είσοδος σε αυτήν λιγότερων γνωστών wearable συσκευών, όπως τα “έξυπνα” δαχτυλίδια.
“Ενώ η παρακολούθηση της φυσικής κατάστασης, όπως η μέτρηση των βημάτων, ήταν ζωτική για την προσέλκυση του αγοραστικού κοινού, πλέον πολλοί καταναλωτές ζητούν μια πιο ολιστική προσέγγιση στην παρακολούθηση της υγείας, ανοίγοντας το δρόμο για λειτουργίες όπως παρακολούθηση του ύπνου ή την παρακολούθηση των επιπέδων άγχους”, σχολιάζει η IDC.
Σε αυτές ακριβώς τις νέες λειτουργίες των wearables είναι οι μικρότεροι παίκτες της αγοράς, όπως η Oura, η Whoop και η Withings, που αποκτούν σταδιακά δυναμική, αν και πολλά επώνυμα brands και ορισμένες τοπικές εταιρείες παρακολουθούν στενά αυτόν τον χώρο και αναμένεται να κυκλοφορήσουν προϊόντα τους επόμενους μήνες.
Οι περισσότεροι καταναλωτές σκέφτονται δημοφιλείς μάρκες, όπως η Apple, η Samsung και η Fitbit όσον αφορά τα wearables. Όμως, η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης είναι πολλές μικρότερες εταιρείες, που μπορεί να μην έχουν παγκόσμιες φιλοδοξίες ως ηγέτες της αγοράς, αλλά αντ’ αυτού επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές όπως η Κίνα και η Ινδία με πλήρως εξοπλισμένες συσκευές που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τιμών.
Πηγή: sepe.gr
Join the Conversation →