nowmag.gr

Ένα ανησυχητικό ποσοστό οδηγών που χρησιμοποιούν κατά μέρος προηγμένα χαρακτηριστικά υποστήριξης του οδηγού (όπως π.χ. το Autopilot της Tesla) υπερεκτιμούν τις υποτιθέμενες δυνατότητες αυτοοδήγησης των οχημάτων τους.

Περίπου ένας στους τέσσερις οδηγούς που χρησιμοποιεί το Autopilot της Tesla και περίπου το 53% των χρηστών του συστήματος Super Cruise της Cadillac που ερωτήθηκε σε μία νέα έρευνα δήλωσε ότι αισθάνεται τόσο «άνετα» που αντιμετωπίζει το όχημα του ως αυτοοδηγούμενο, παρόλο που τα συγκεκριμένα συστήματα από τεχνολογικής άποψης απέχουν ακόμη αρκετά από αυτόν τον χαρακτηρισμό.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε από το Insurance Institute for Highway Safety, παρέχουν πολλές νέες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι οδηγοί που χρησιμοποιούν αυτές τις προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού (ADA) αντιλαμβάνονται πραγματικά και κατανοούν ή όχι την τεχνολογία. Γενικά, οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τα συστήματα Advanced Driver Assist (ADA) είχαν περισσότερες πιθανότητες από άλλους οδηγούς να κάνουν άλλα πράγματα (όπως να τρώνε φαγητό ή να αποστέλλουν μηνύματα μέσω του κινητού τους) αντί να έχουν τα χέρια στο τιμόνι καθώς βρίσκονταν στο δρόμο. Οι Tesla, Cadillac και Nissan καθώς και άλλες εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων που προσφέρουν μοντέλα με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού χρησιμοποιούν συνήθως αισθητήρες στο τιμόνι ή κάμερες στην καμπίνα για να ελέγξουν αν οι οδηγοί έχουν στραμμένη την προσοχή τους στο δρόμο, αλλά ακόμα και αυτά τα προηγμένα συστήματα από ότι φαίνεται έχουν τα όρια τους.

Τα συστήματα Super Cruise και Autopilot, σε αντίθεση με το ProPILOT Assist της Nissan, περιλαμβάνουν συγκεκριμένα συστήματα κλειδώματος για να περιορίσουν τους οδηγούς από την πρόσβαση στα χαρακτηριστικά ADA στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι παραβιάζουν συνεχώς τις δικλείδες ασφαλείας. Η έκθεση ισχυρίζεται ότι περίπου το 40% των οδηγών οχημάτων Cadillac και Tesla που ερωτήθηκε δήλωσε ότι σε κάποια φάση είχε αποκλειστεί από τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί το σύστημα ADA κατά την οδήγηση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης, τα υψηλά αυτά νούμερα υποδηλώνουν ότι οι οδηγοί δεν ανταποκρίνονταν στις τακτικές προειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις να στρέψουν την προσοχή τους στο δρόμο και να έχουν τα χέρια τους στο τιμόνι. Οι οδηγοί μοντέλων αυτοκινήτων με σύστημα Super Cruise ή Autopilot είχαν περισσότερες πιθανότητες από τους οδηγούς του Nissan ProPILOT Assist να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που είχαν ως αποτέλεσμα να παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι. Τόσο οι οδηγοί της Cadillac όσο και της Tesla είχαν επίσης περισσότερες πιθανότητες από τους οδηγούς οχημάτων της Nissan να δηλώσουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη άνεση -να προβούν σε άλλες δραστηριότητες- κατά τη διάρκεια της οδήγησης ενώ χρησιμοποιούν το σύστημα ADA.

«Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις οδηγών που χρησιμοποιούν συχνά τρία διαφορετικά μερικώς αυτοματοποιημένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού δείχνουν για ακόμη μία φορά ότι υπάρχει ανάγκη για ισχυρές, πολύπλευρες δικλείδες ασφαλείας» δήλωσε η επιστήμονας και ερευνήτρια του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Alexandra Mueller. «Πολλοί από αυτούς τους οδηγούς δήλωσαν ότι έζησαν την εμπειρία του να αναλάβουν ξαφνικά τον έλεγχο του αυτοκινήτου επειδή το αυτοματοποιημένο σύστημα έκανε ορισμένες φορές κάτι απροσδόκητο την ώρα που έκαναν κάτι που δεν έπρεπε να κάνουν».

Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 18/10/2022)

You May Like This