nowmag.gr

Το Spotify έχει πλέον 515 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες (MAUs), σημειώνοντας αύξηση 5% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και 22% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που το Spotify ισχυρίζεται ότι η βάση χρηστών του ξεπερνά το μισό δισεκατομμύριο χρήστες, με 210 εκατομμύρια συνδρομητές από αυτούς να χρησιμοποιούν την premium συνδρομή και 317 εκατομμύρια να βρίσκονται στο πρόγραμμα που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.

Αυτό αντιπροσωπεύει μια αναλογία 40% των ακροατών που πληρώνουν προς τους ακροατές χωρίς χρέωση, μια αναλογία που φαίνεται να μειώνεται. Για λόγους σύγκρισης, οι συνδρομητές premium του Spotify αποτελούσαν το 46% της συνολικής βάσης χρηστών του το 2019, ενώ το 2020 έπεσε στο 45%, το 2021 στο 44% και πέρυσι στο 43%.

Δεν είναι σαφές πόσοι premium συνδρομητές μπορεί να μεταπήδησαν στη δωρεάν βαθμίδα που υποστηρίζεται από διαφημίσεις λόγω της οικονομικής ύφεσης, αλλά είναι σαφές ότι η βάση χρηστών του Spotify που υποστηρίζεται από διαφημίσεις ξεπερνά τους premium συνδρομητές του. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό δεν μεταφράζεται σε έσοδα από διαφημίσεις. Τα στοιχεία του Spotify δείχνουν ότι ενώ τα έσοδά της από διαφημίσεις αυξήθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση, στην πραγματικότητα μειώθηκαν κατά 27% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, με τα συνολικά έσοδά να μειώνονται κατά 4%. 

Η εταιρεία αναγνώρισε ότι η αύξηση των εσόδων της βρισκόταν μακριά από τις προσδοκίες της λόγω “μακροοικονομικών μεταβλητών στη διαφημιστική μας δραστηριότητα”.

Ωστόσο, το Spotify επιθυμεί να τονίσει ότι οι ενεργοί του χρήστες αυξήθηκαν συνολικά κατά 26 εκατομμύρια χρήστες έναντι των 15 εκατομμυρίων που ήταν η πρόβλεψη, καθιστώντας την ως τη μεγαλύτερη καθαρή αύξηση του πρώτου τριμήνου της εταιρείας και τη δεύτερη μεγαλύτερη τριμηνιαία αύξηση στην ιστορία του.

Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο από την έκθεση για τους μετόχους της για το 1ο τρίμηνο του 2023 αφορά τις λειτουργικές ζημίες της. Ενώ οι ζημίες της αυτή τη φορά ήταν βελτιωμένες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο (156 εκατ. ευρώ έναντι 231 εκατ. ευρώ για το 4ο τρίμηνο του 2022), η εταιρεία προβλέπει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, με πρόβλεψη για λειτουργικές ζημίες ύψους 129 εκατ. ευρώ για το 2ο τρίμηνο του 2023.

Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 27/4/2023)

You May Like This