Το Facebook εισάγει σημαντικές αλλαγές στο σχεδιασμό και τις λειτουργίες του, με στόχο να προσελκύσει νεότερους χρήστες, με τη Gen-Z να προτιμά άλλες social media υπηρεσίες.
Σύμφωνα με στοιχεία του Pew Research Center, μόνο το 33% των Αμερικανών εφήβων χρησιμοποιούσαν το Facebook το 2023, σε σύγκριση με το 71% το 2014. Έτσι η μητρική εταιρεία Meta ανακοίνωσε μια σειρά από ενημερώσεις που στοχεύουν να κάνουν το κοινωνικό δίκτυο πιο ελκυστικό για τη νέα γενιά χρηστών, μεταξύ των οποίων και η εμφάνιση δημοσιεύσεων από λογαριασμούς που δεν ακολουθεί ο χρήστης.
Μία άλλη από τις κύριες αλλαγές είναι η εισαγωγή μιας νέας καρτέλας με την ονομασία “Local”. Η συγκεκριμένη καρτέλα θα συγκεντρώνει τοπικό περιεχόμενο από διάφορες πηγές όπως το Marketplace, τα Groups και τα Γεγονότα. Οι χρήστες θα μπορούν να βρουν πληροφορίες για τοπικές δραστηριότητες, ομάδες που προσφέρουν αντικείμενα προς πώληση ή δωρεάν, καθώς και συστάσεις για νέα σημεία ενδιαφέροντος στη γειτονιά τους. Αρχικά, αυτή η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη σε επιλεγμένες πόλεις των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων του Όστιν, της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες.
Επιπλέον, το Facebook εισάγει μια νέα καρτέλα “Explore”, η οποία θα προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις περιεχομένου. Ένας αλγόριθμος θα αναδεικνύει όχι μόνο ψυχαγωγικό περιεχόμενο, αλλά και θέματα που συνδέονται με τα ενδιαφέροντα των χρηστών, ακόμη και αν αυτά είναι πολύ εξειδικευμένα. Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορεί να βρουν συμβουλές για ταξίδια στο εξωτερικό, τεχνικές DIY για την ανακαίνιση επίπλων ή ομάδες προπόνησης για μαραθώνιο.
Η καρτέλα βίντεο του Facebook θα ανανεωθεί επίσης, προσφέροντας ένα πλήρους οθόνης player που θα επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν σύντομα, μεγάλης διάρκειας και ζωντανά βίντεο σε ένα μέρος. Η αλλαγή αυτή θα δώσει μεγαλύτερη προβολή στα reels, αντανακλώντας τη χρήση βίντεο από νεότερους χρήστες. Σύμφωνα με το Facebook, οι νεαροί ενήλικες περνούν σχεδόν το 60% του χρόνου τους στην εφαρμογή παρακολουθώντας βίντεο, με περισσότερους από τους μισούς να βλέπουν Reels καθημερινά.
Τα Facebook Groups, που προσελκύουν 1,8 δισεκατομμύρια χρήστες με 25 εκατομμύρια δημόσιες ομάδες ενεργές κάθε μήνα, θα αποκτήσουν μια νέα λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης. Το “Group AI” θα βοηθά τα μέλη των ομάδων να βρίσκουν απαντήσεις σε ερωτήσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν ήδη τεθεί στο παρελθόν. Η λειτουργία στοχεύει στην αντιμετώπιση ενός από τα μεγαλύτερα προβλήματα των διαχειριστών ομάδων, καθώς τα νέα μέλη συχνά θέτουν τις ίδιες ερωτήσεις ξανά και ξανά.
Το Facebook Dating θα προσθέσει μια λειτουργία “Matchmaker” που θα επιτρέπει σε έως και 5 φίλους να κάνουν swipe σε πιθανά ταιριάσματα για λογαριασμό του χρήστη. Η εταιρεία αναφέρει ότι οι συνομιλίες στο Facebook Dating έχουν αυξηθεί κατά 24% σε ετήσια βάση μεταξύ των νεαρών ενηλίκων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Ακόμα, το Facebook ενσωματώνει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στην πλατφόρμα του. Μια λειτουργία δημιουργίας εικόνων με τεχνητή νοημοσύνη ονόματι “Imagine Yourself” θα ενσωματωθεί στο Feed, τις Ιστορίες και στη σελίδα προφίλ του χρήστη. Επίσης, έχουν κυκλοφορήσει περιλήψεις σχολίων με τεχνητή νοημοσύνη σε δημόσιες Ομάδες, Σελίδες και Δημιουργούς.
Το Messenger θα αποκτήσει επίσης μια νέα λειτουργία Κοινοτήτων, παρόμοια με το WhatsApp, που θα επιτρέπει στους ανθρώπους να συνδέονται μέσω των κοινών τους ενδιαφερόντων. Αυτές οι Κοινότητες θα προσφέρουν μια εναλλακτική λύση στις Ομάδες του Facebook και θα περιλαμβάνουν έναν κοινόχρηστο κωδικό QR για την εγγραφή. Η λειτουργία “Notes” του Messenger, που επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται την τρέχουσα κατάστασή τους σε μια “φούσκα” πάνω από το προφίλ τους, θα είναι σύντομα διαθέσιμη και στο Facebook, αρχικά ως δοκιμαστική λειτουργία.
Εξακολουθώντας να ελπίζει ότι θα χτίσει ένα χώρο για online dating τώρα που οι εφαρμογές γνωριμιών δεν είναι στη μόδα, το Facebook Dating θα προσθέσει μια λειτουργία «Matchmaker» που θα επιτρέπει σε έως και 5 φίλους να δουν πιθανά “ματσαρίσματα” για εσάς. Η εταιρεία λέει ότι αυτή η λειτουργία εισήχθη επειδή η εταιρεία είδε ότι οι συζητήσεις στο Facebook Dating είχαν αυξηθεί κατά 24% σε ετήσια βάση μεταξύ των νεαρών ενηλίκων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Οι παραπάνω ενημερώσεις έρχονται σε μια περίοδο που το brand του Facebook βρίσκεται σε πτώση, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία να μετονομαστεί σε Meta το 2021, μετατοπίζοντας την εστίασή της από την κύρια κοινωνική εφαρμογή στο metaverse. Ωστόσο, η Meta παραμένει αισιόδοξη, καθώς έχει παρατηρήσει ότι οι νεαροί ενήλικες, ιδιαίτερα στην ηλικιακή ομάδα των 20-29 ετών, εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για συγκεκριμένες λειτουργίες, όπως τα Groups και το Marketplace.
Οι αλλαγές ακολουθούν την πρόσφατη ανακοίνωση ενός νέου προγράμματος monetization για τους δημιουργούς περιεχομένου, το οποίο τους επιτρέπει να κερδίζουν περισσότερα από διάφορες μορφές περιεχομένου στο Facebook.
Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 8/10/2024)
Join the Conversation →