Τις ανέπαφες συναλλαγές επιλέγουν, όλο και πιο συχνά, οι Έλληνες καταναλωτές για τις αγορές τους. Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτόν τον αγοραστικό κανόνα, με τα δώρα της σημερινής ημέρας να πληρώνονται όλο και πιο συχνά μέσω ανέπαφων καρτών.
Οι “συναισθηματικές” αγορές αναπτύσσονται πέντε φορές ταχύτερα από την παγκόσμια οικονομία
Το μερίδιο ανέπαφων συναλλαγών, σημειώνει συνεχή άνοδο στη χώρα μας, καθώς η αξία τους στην Ελλάδα, κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου, αυξήθηκε κατά 916% από το 2017 μέχρι και το 2019, με τον αριθμό συναλλαγών να διευρύνεται κατά 1.529%.
Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει έρευνα της Mastercard, η οποία εκτός από στοιχεία σε σχέση με τις τάσεις ως προς τις επιλογές των Ελλήνων, παρουσιάζει αντίστοιχα στοιχεία για τις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής των καταναλωτών.
Συνολικά, η έρευνα της Mastercard δείχνει ότι οι “συναισθηματικές” αγορές αναπτύσσονται πέντε φορές ταχύτερα από την παγκόσμια οικονομία, καθώς ο τζίρος των συναλλαγών κατά τη περίοδο της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου, αυξήθηκε κατά 17% σε σχέση με το 2017.
Ο ετήσιος δείκτης “Mastercard Love Index” συλλέγει στοιχεία συναλλαγών σε περισσότερες από 53 χώρες, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται και η Ελλάδα, ενώ η ανάλυση των δεδομένων προκύπτει από τις αγορές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου (11-14 Φεβρουαρίου).
“Συναισθηματικές” δαπάνες
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο, με το σύνολο των συναλλαγών να παρουσιάζει άνοδο 181,5% την τελευταία τριετία. Παράλληλα, οι Έλληνες δείχνουν να επενδύουν στην προσφορά εμπειριών και όχι αγαθών για τους αγαπημένους τους. Παραδοσιακά δώρα, όπως λουλούδια ή κοσμήματα, υποχωρούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ αντίστοιχα οι κρατήσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2017.
Στην ίδια κατεύθυνση, με ακόμα υψηλότερα ποσοστά, κινείται η αξία συναλλαγών σε κρατήσεις ταξιδιωτικών εισιτηρίων, οι οποίες αυξάνονται ραγδαία κάθε χρόνο, με τα στοιχεία να παρουσιάζουν άνοδο 50% την τελευταία τριετία.
Η έξοδος για φαγητό παραμένει στις κορυφαίες επιλογές των Ελλήνων, αν και ο ρυθμός αύξησης του όγκου των συναλλαγών σε εστιατόρια παρουσίασε τα χαμηλότερα ποσοστά από το 2017.
Συνολικά, την τελευταία τριετία, ο αριθμός συναλλαγών σε εστιατόρια έχει αυξηθεί κατά 326%, όμως, σε σχέση με το 2018, τα ποσοστά αυξήθηκαν με χαμηλότερη δυναμική (62%), δείγμα της καταναλωτικής τάσης για προσφορά περισσότερο ξεχωριστών εμπειριών.
Τέλος, τα στοιχεία της έρευνας κατέδειξαν την προνοητικότητα των καταναλωτών σε σχέση με τις αγορές για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου. Η πλειοψηφία των συναλλαγών, σε παγκόσμια κλίμακα, πραγματοποιήθηκε νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ αντίστοιχα οι αγορές της “τελευταίας στιγμής” μειώθηκαν δραστικά. Σε αντίθεση με την παγκόσμια τάση, οι Έλληνες συνεχίζουν να πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους την τελευταία στιγμή, όμως σε χαμηλότερα ποσοστά, καθώς ο αριθμός των συναλλαγών την 14η Φεβρουαρίου αυξήθηκε μόλις κατά 12%.
Πηγή: sepe.gr
Join the Conversation →