nowmag.gr

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι ενθαρρύνθηκαν να περιορίσουν τις κοινωνικές επαφές και έτσι τα διαδικτυακά μαθήματα και η τηλεκπαίδευση καθώς προσέφεραν μια ασφαλή εναλλακτική για εκπαίδευση και κατάρτιση, παρουσίασαν μεγάλη αύξηση.

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της Eurostat, το 2021, το 27% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ ανέφεραν ότι έκαναν διαδικτυακό μάθημα ή χρησιμοποίησαν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό τους τελευταίους τρεις μήνες πριν από την έρευνα, καταγράφοντας αύξηση 4 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 23% το 2020 .

Το 2021, μεταξύ όλων των κρατών μελών της ΕΕ, η Ιρλανδία είχε το υψηλότερο ποσοστό (46%) ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών που έκαναν διαδικτυακό μάθημα ή χρησιμοποιούσαν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό. Η Φινλανδία και η Σουηδία κατέγραψαν μερίδιο 45%, ακολουθούμενες από την Ολλανδία με 44%. Η Ελλάδα ήταν κάτω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο με 26%.

 

Τη χειρότερη επίδοση στην πραγματοποίηση διαδικτυακών μαθημάτων ή στη χρήση διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού κατέγραψαν η Ρουμανία (10%), η Βουλγαρία (12%) και ην Κροατία (18%).

Σε σύγκριση με το 2019 πριν από την πανδημία, το μερίδιο των ατόμων που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα ή χρησιμοποιούν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό αυξήθηκε σε όλα τα κράτη μέλη, εκτός από τη Ρουμανία όπου μειώθηκε (-4 ποσοστιαίες μονάδες) στο 10%. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Ολλανδία (+21 π.μ.), ακολουθούμενη από το Λουξεμβούργο και τη Σλοβενία (και οι δύο +19 π.μ.) και την Ελλάδα (+18 π.μ.).

Οι ηλικίες 16 έως 24 χρόνων

Στην ΕΕ, οι νέοι ηλικίας 16 έως 24 ετών έχουν ασχοληθεί περισσότερο με τη διαδικτυακή μάθηση από τον μέσο ενήλικο πληθυσμό. Το 2021, το 39% των νέων ανέφερε ότι έκανε διαδικτυακό μάθημα και το 49% χρησιμοποίησε διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό, σε σύγκριση με 23% και 27% στους ενήλικες ηλικίας 25 έως 34 ετών και 20% και 23% στους ενήλικες ηλικίας 35 έως 44 ετών.

Τα ποσοστά συνεχίζουν με πτωτική τάση καθώς αυξάνεται η ηλικία, φτάνοντας στο χαμηλότερο σημείο μεταξύ των ηλικιωμένων (ηλικίας 65 έως 74 ετών), όπου το 3% έκανε διαδικτυακό μάθημα και το 4% χρησιμοποίησε διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό.

Πηγή: in.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 25/1/2022)

You May Like This