nowmag.gr

Τα δίκτυα άντεξαν παρά την αύξηση του όγκου δεδομένων

Ο νέος ιός Covid-19 αύξησε κατά πολύ την κίνηση δεδομένων τον μήνα Μάρτιο στην χώρα μας, καθώς χιλιάδες υπάλληλοι αναγκάστηκαν να δουλέψουν από το σπίτι. Καθώς ο νέος κορωνοϊός συνεχίζει να εξαπλώνεται, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανά τον κόσμο εργάζονται από το σπίτι τους. Για την ώρα, ο αντίκτυπος της  αυξημένης κίνησης δεδομένων φαίνεται να είναι ελάχιστος…

Θετικά φαίνεται πως ανταποκρίθηκαν οι ελληνικές εταιρίες παροχής τηλεπικοινωνιών στην κρίση της πανδημίας μέχρι σήμερα. Το ελληνικό Διαδίκτυο, παρά την αύξηση κατά τουλάχιστον 50% που σημειώθηκε στην τηλεπικοινωνιακή κίνηση, παρουσίασε τη χαμηλότερη επιβράδυνση της ταχύτητας μεταξύ των διαδικτυακών υποδομών της Ευρώπης. Ωστόσο, ο κορωνοϊός συνεχίζει να εξαπλώνεται σε αρκετές χώρες ανά τον κόσμο και η χρήση του δημοφιλών υπηρεσιών όπως τα VPN, αλλά και τα λογισμικά τηλεργασίας αυξάνεται δραματικά. Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όπου τα κρούσματα έχουν ξεπεράσει το φράγμα του ενός εκατομμυρίου, η αυξημένη χρήση του δικτύου και γενικότερα των δεδομένων φαίνεται να είναι ελεγχόμενη.

Η Verizon δήλωσε πως από τις 10 έως τις 17 Μαρτίου σημειώθηκε αύξηση 34% όσον αφορά την υπηρεσία VPN που προσφέρει. Τεράστια αύξηση (75% )έχει σημειωθεί και σε ιστοσελίδες που προσφέρουν oniline παιχνίδια, ενώ σύμφωνα με τη Verizon η κίνηση στο διαδίκτυο αυξήθηκε κατά  20%. Η εταιρία σημειώνει επίσης πως οι οπτικές ίνες και τα ασύρματα δίκτυά της μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών της και πως συνεχίσουν να αποδίδουν καλά. Η εντυπωσιακή έκρηξη της τηλεργασίας και της ηλεκτρονικής μάθησης, διατήρησε σε εγρήγορση του μηχανικούς της Verizon, οι οποίοι παρακολουθούν στενά τους μεταβαλλόμενους πόρους του δικτύου και είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν ανά πάσα ώρα και στιγμή στις απαιτήσεις που μπορεί να προκύψουν.

Η AT&T Inc.,  αμερικανική πολυεθνική εταιρεία συμμετοχών με έδρα τον πύργο Γουάιτακρ στο κεντρικό Ντάλας του Τέξας, δήλωσε ότι το δίκτυό της συνεχίζει να λειτουργεί καλά. Η AT&T αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία τηλεπικοινωνιών και τον μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεπικοινωνίας. Είναι επίσης ο μεγαλύτερος πάροχος σταθερής τηλεπικοινωνίας στις ΗΠΑ μέσω της AT&T Communications. Η εταιρία τόνισε πρόσφατα πως σε πόλεις όπου ο Covid-19 είχε το μεγαλύτερο αντίκτυπο, βλέπει μείωση στην ασύρματη χρήση γύρω από συγκεκριμένους κυψελοειδείς πύργους  επικοινωνίας (και σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας), επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται από το σπίτι αντί να πηγαίνουν στη δουλειά.

Στην Ευρώπη, η Vodafone αναφέρει ότι έχει σημειώσει αύξηση κατά 50% σε ότι αφορά την  κυκλοφορία δεδομένων. Ειδικότερα, η Vodafone στην Ελλάδα είδε αύξηση στα προγράμματα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά και στην συνδρομητική υπηρεσία VodafoneTV που προσφέρει.

Στην Ευρώπη ωστόσο υπήρξαν ενδείξεις προβλημάτων. Η Spearline με έδρα την Ιρλανδία, η οποία παρακολουθεί τη συνδεσιμότητα και την ποιότητα ήχου διεθνών τηλεφωνικών αριθμών, δήλωσε πριν λίγες εβδομάδες πως το ποσοστό σύνδεσης σταθερού δικτύου της Ιταλίας εξακολουθεί να είναι ασταθές με ποσοστό αποτυχίας 10%, ενώ η ποιότητα ήχου λειτουργεί περίπου στο 4%, δηλαδή κάτω από τα κανονικά επίπεδα. Επίσης, μία ακόμα έρευνα της Spearline αναφέρει πως η Ισπανία είδε μία πτώση στα ποσοστά σύνδεσης στο 98,5% στις 16 Μαρτίου, η οποία όμως βελτιώθηκε πολύ σύντομα, η Γαλλία μία μικρή πτώση στις 17 Μαρτίου και η Γερμανία ένα ποσοστό αποτυχίας σύνδεσης 1,7% στις 17 Μαρτίου.

Τέτοια προβλήματα δεν εμφανίστηκαν στις ΗΠΑ μέχρι τώρα δηλώνει η Spearline. «Μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει σημαντικός αντίκτυπος ούτε στα ποσοστά σύνδεσης ούτε στην ποιότητα ήχου σε ότι αφορά τις κλήσεις  στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Matthew Lawlor, συνιδρυτής και επικεφαλής τεχνικός υπεύθυνος της Spearline, προσθέτοντας φυσικά πως αυτό μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή.

Στις 19 Μαρτίου, μία εβδομάδα αφότου το κορυφαίο εθνικό ινστιτούτο δημόσιας υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών κήρυξε τον ιό ως πανδημία, ο προμηθευτής ευρυζωνικών υπηρεσιών OpenVault ανέφερε πως η μέση χρήση των συνδρομητών από τις 9 π.μ. έως τις 5 μ.μ. έχει αυξηθεί στα 6,3 GB, 41,4% υψηλότερα από τον Ιανουάριο που ήταν στα  4,4 GB. Την ίδια περίοδο και τις ώρες αιχμής (6 μ.μ. έως 11 μ.μ.) η χρήση αυξήθηκε κατά 17,2%, δηλαδή από 5GB ανά συνδρομητή τον Ιανουάριο σε 5,87GB τον Μάρτιο. Η συνολική ημερήσια χρήση αυξήθηκε από 12.19GB σε 15.46GB, κάτι που αντιστοιχεί  σε ποσοστό 26,8%.

Με βάση τον τρέχοντα ρυθμό ανάπτυξης, η OpenVault προέβλεπε ότι η κατανάλωση για τον μήνα Μάρτιο θα φτάσει σχεδόν τα 400GB ανά συνδρομητή-χρήστη, αύξηση σχεδόν 11% σε σχέση με το προηγούμενο μηνιαίο ρεκόρ των 361GB, που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο. Επιπλέον, η εταιρία διεξήγαγε και μία έρευνα η οποία βασίστηκε σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο συνδρομητές. Η νέα έρευνα δείχνει πως τους επόμενους μήνες η μηνιαία κατανάλωση ανά χρήστη μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 460GB. «Τα ευρυζωνικά δίκτυα αποτελούν την καρδιά των επιχειρήσεων, της εκπαίδευσης και της ψυχαγωγίας κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης», δήλωσε ο Mark Trudeau, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της OpenVault. «Ανησυχήσαμε περισσότερο τις ώρες αιχμής κατά τις οποίες οι συνδρομητές μας παρακολουθούσαν εκπομπές ψυχαγωγίας, ωστόσο τα δίκτυα φαίνεται να χειρίζονται την επιπλέον κίνηση χωρίς να επηρεάζουν τις εμπειρίες των πελατών μας», προσθέτει ο κ. Mark Trudeau.

 

Γράφει ο Αποστολόπουλος Παναγιώτης

 

You May Like This