Η Google εξετάζει το ενδεχόμενο να χρεώνει τα νέα premium χαρακτηριστικά που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη σε κάτι που θα είναι ο μεγαλύτερος ανασχεδιασμός της επιχείρησης αναζήτησης.
Οπως μεταδίδουν οι Financial Times, η προτεινόμενη ανανέωση της μηχανής αναζήτησης που αποτελεί το «χρυσωρυχείο» της θα σηματοδοτούσε την πρώτη φορά που η εταιρεία θα έβαζε οποιοδήποτε από τα βασικά της προϊόντα επί πληρωμή και δείχνει ότι εξακολουθεί να παλεύει με μια τεχνολογία που απειλεί τη διαφημιστική της επιχείρηση, σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά το ντεμπούτο του ChatGPT.
Η Google εξετάζει επιλογές όπως η προσθήκη ορισμένων χαρακτηριστικών αναζήτησης με AI στις premium συνδρομητικές υπηρεσίες της, οι οποίες προσφέρουν ήδη πρόσβαση στο νέο βοηθό AI Gemini στο Gmail και στα Docs, σύμφωνα με τρία άτομα που έχουν γνώση των σχεδίων της.
Οι μηχανικοί αναπτύσσουν την τεχνολογία που απαιτείται για την υπηρεσία, αλλά τα στελέχη δεν έχουν ακόμη λάβει οριστική απόφαση για το αν ή πότε θα τη λανσάρουν.
Η παραδοσιακή μηχανή αναζήτησης της Google θα παραμείνει δωρεάν, ενώ οι διαφημίσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης ακόμη και για τους συνδρομητές.
Αλλά η χρέωση θα αποτελούσε την πρώτη φορά που η Google -η οποία για πολλά χρόνια προσέφερε δωρεάν υπηρεσίες για τους καταναλωτές, οι οποίες χρηματοδοτούνταν εξ ολοκλήρου από διαφημίσεις- θα ανάγκαζε τους χρήστες να πληρώνουν για βελτιώσεις στο βασικό προϊόν αναζήτησης.
Από τον Νοέμβριο του 2022, όταν η OpenAI ξεκίνησε το ChatGPT, η Google προσπαθεί να απαντήσει στην ανταγωνιστική απειλή που συνιστά το εξαιρετικά δημοφιλές chatbot. Το ChatGPT μπορεί να δώσει γρήγορες και πλήρεις απαντήσεις σε πολλές ερωτήσεις, απειλώντας να καταστήσει περιττή τη λίστα συνδέσμων μιας παραδοσιακής μηχανής αναζήτησης και τις προσοδοφόρες διαφημίσεις που εμφανίζονται δίπλα τους.
Join the Conversation →