Η εταιρία κατέγραψε ιστορικό υψηλό σε αριθμό συνδρομητών, την ίδια στιγμή που οι επικρίσεις της για τις χρεώσεις που επιβάλλει η Apple κυριαρχούν στην επικαιρότητα
Το Spotify αριθμεί πλέον 236 εκατομμύρια συνδρομητές στην υπηρεσία Premium, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 4% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών αυξήθηκε κατά 5%, φτάνοντας τα 602 εκατομμύρια. Η ανακοίνωση εντάσσεται στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου του οικονομικού έτους, που καλύπτει το διάστημα έως και τις 31 Δεκεμβρίου. Στην πορεία του 2023, η βάση χρηστών του Spotify και των συνδρομητών στην υπηρεσία Premium αυξήθηκε κατά 113 και 31 εκατομμύρια, αντίστοιχα, φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ στην ιστορία της εταιρίας.
Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται να ρίξουν την αυλαία σε μια χρονιά η οποία περιλάμβανε τόσο περικοπές δαπανών όσο και αυξήσεις τιμών για τη μεγαλύτερη υπηρεσία audio streaming διεθνώς. Τον περασμένο Δεκέμβριο η εταιρία ανακοίνωσε πως θα προχωρούσε στην απόλυση του 17% των εργαζομένων σε αυτή, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 1.500 άτομα, στο πλαίσιο του τρίτου μεγάλου γύρου απολύσεων μέσα στο 2023. Παράλληλα, το Spotify αύξησε τις χρεώσεις του στις ΗΠΑ και άλλες αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο νωρίτερα μέσα στο έτος, με το κόστος της συνδρομής στην υπηρεσία Premium να ανέρχεται στα 10,99 δολάρια, έχοντας συμπληρώσει πάνω από μία δεκαετία στα 9,99 δολάρια.
Παρά τις κινήσεις αυτές για τη βελτίωση της θέσης της εταιρίας, το Spotify κατέγραψε σε τριμηνιαία βάση ζημιές της τάξης των 70 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ στο τρίτο τρίμηνο είχε σημειώσει κέρδη της τάξης των 65 εκατομμυρίων. Ακόμη και αυτά τα αποτελέσματα, όμως, συνιστούν βελτίωση σε σχέση με τις ζημιές ύψους 270 εκατομμυρίων ευρώ που κατέγραψε η εταιρία κατά το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι καθαρές ζημίες ανήλθαν στα 532 εκατομμύρια για το σύνολο του 2023. Όμως, ο μέσος όρος εσόδων ανά χρήστη βελτιώθηκε και πλέον κυμαίνεται στα 4,60 ευρώ, έναντι 4,36 ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο και 4,55 ευρώ κατά το ίδιο τρίμηνο ένα χρόνο νωρίτερα. Τα διαφημιστικά έσοδα κατέγραψαν επίσης αύξηση, φτάνοντας στα 501 εκατομμύρια ευρώ κατά το τελευταίο τρίμηνο, ποσό που, όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, συνιστά ιστορικό υψηλό.
Το Spotify βρέθηκε το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο της επικαιρότητας, λόγω της συνεχιζόμενης κριτικής που ασκεί στις πολιτικές τις οποίες εφαρμόζει η Apple στο App Store, συμπεριλαμβανομένου του Core Technology Fee, ενός τέλους που σχεδιάζει να επιβάλει ο τεχνολογικός κολοσσός στους developers που στρέφονται σε εναλλακτικά ψηφιακά καταστήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και την προμήθεια της τάξης του 27% που χρεώνει στις εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής στις ΗΠΑ. Παραμένει ασαφές το κατά πόσο αυτή η ένταση στις σχέσεις των δύο εταιριών συνδεόταν με την απόφαση του Spotify να μην καταστήσει τις υπηρεσίες του διαθέσιμες στο Vision Pro της Apple με την κυκλοφορία του νέου περιφερειακού, έστω και μέσω της υφιστάμενης εφαρμογής του για το iPad.
Η σημερινή ανακοίνωση δεν περιλαμβάνει καμία αναφορά στο πότε θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στην αγορά η υπηρεσία του Spotify που υπόσχεται πρόσβαση στο περιεχόμενο χωρίς απώλειες. Η εταιρία ανακοίνωσε τη λειτουργία αυτή, με την ονομασία HiFi σχεδόν πριν από τρία χρόνια, το Φεβρουάριο του 2021, όμως ακόμη δεν έχει ανακοινώσει κάποια επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας. Τον περασμένο Μάρτιο εξακολουθούσε να περιγράφεται ως μια δυνατότητα που θα “παρουσιαστεί μελλοντικά” ενώ πρόσφατα έχει ακουστεί ότι ενδέχεται να συστηθεί ξανά στο κοινό ως Supremium, όμως και πάλι δεν είναι σαφές το πότε θα είναι διαθέσιμη στους χρήστες.
Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 9/2/2024)
Join the Conversation →