nowmag.gr

Τις προτιμήσεις των καταναλωτών διαμορφώνει πλέον η τεχνητή νοημοσύνη. Για του λόγου το αληθές, οι πωλήσεις της Cyber Week (εβδομάδα που έπεται του Black Friday), παγκοσμίως, αναμένεται να αγγίξουν τα $311 δισ. φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία του πιο πρόσφατου Δείκτη Αγορών (Shopping Index 2024) της Salesforce, με το 19% αυτών των παραγγελιών, δηλαδή $61 δισ., να προέρχονται από πωλήσεις, που έχουν επηρεαστεί από την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και τους AI agents.

Μόνο στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις αναμένεται να φτάσουν τα $75 δισ., αντιπροσωπεύοντας το 23% των συνολικών αγορών της φετινής εορταστικής περιόδου. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Δείκτη Αγορών (ο οποίος αναλύει δεδομένα από 1,5 δισεκατομμύριο καταναλωτές σε περισσότερες από 84 χώρες), από την αρχή του Οκτωβρίου τα ηλεκτρονικά καταστήματα, που χρησιμοποιούν Generative AI και agents, αύξησαν τη μέση αξία παραγγελίας κατά 7% σε σύγκριση με όσους δεν διαθέτουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία ($117 έναντι $109).

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) διαμορφώνει τις προτιμήσεις των καταναλωτών

Επιπλέον, η AI και οι agents συνέβαλαν στην επίτευξη του 17% των παγκόσμιων παραγγελιών μέσω εξατομικευμένων προτάσεων, στοχευμένων προωθήσεων και πιο έξυπνης εξυπηρέτησης πελατών. Παράλληλα, σύμφωνα με τη Salesforce, οι γρήγορες απαντήσεις και η άμεση επίλυση ζητημάτων αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για τους καταναλωτές, γεγονός που οδηγεί τους retailers στην ενσωμάτωση AI chatbots για τη βελτιστοποίηση των αλληλεπιδράσεων.

Συνεπώς, η φετινή εορταστική περίοδος αποτελεί για τους retailers ιδιαίτερη ευκαιρία να αξιοποιήσουν τόσο τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) που έχουν στα χέρια τους, όσο και να εφαρμόσουν στρατηγικές προσφορές στα προϊόντα τους, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.

Εν αναμονή των εκπτώσεων

Τα πιο πρόσφατα ευρήματα του Δείκτη Αγορών για την εορταστική περίοδο, που συλλέχθηκαν από την 1η Οκτωβρίου έως τις 14 Νοεμβρίου, έδειξαν πως και φέτος οι αγορές αναβάλλονται για τη Cyber Week, καθώς αναμένονται εκπτώσεις. Το κόστος των προϊόντων έχει μεγαλύτερη σημασία συγκριτικά με πέρυσι, με τα δύο τρίτα των καταναλωτών να αναφέρουν ότι οι επιλογές τους θα καθοριστούν, κυρίως, από τις τιμές και λιγότερο από την ποιότητα των προϊόντων.

Παράλληλα, το 47% των καταναλωτών δήλωσε ότι τόσο στο φετινό Black Friday, όσο και κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, σκοπεύει να κάνει τις ίδιες αγορές με πέρυσι, ενώ το 40% ανέφερε ότι θα κάνει ακόμη λιγότερες. Με βάση τις αναλύσεις, το μέσο ποσοστό έκπτωσης παγκοσμίως αναμένεται να αγγίξει το 28% (30% στις Η.Π.Α.), οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων κατά 5% σε σχέση με πέρυσι.

Με κινητές συσκευές

Επίσης, εντυπωσιακό είναι το ποσοστό των παραγγελιών, που θα ολοκληρωθούν μέσω κινητών συσκευών. Το 70% των αγορών θα πραγματοποιηθεί από κινητά τηλέφωνα, χάρη στις βελτιωμένες εμπειρίες αγορών και τη χρήση ΑΙ σε εφαρμογές μηνυμάτων.

Μάλιστα, πάνω από τους μισούς (53%) ερωτηθέντες ανέφεραν ότι θα χρησιμοποιούσαν λύσεις GenAI για την επιλογή του τέλειου δώρου. Ωστόσο, οι λύσεις ΑΙ δεν ενισχύουν μόνο την εξατομίκευση για ιδανικά δώρα, αλλά διευκολύνουν τη σύγκριση τιμών και τη συνολική εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Σημειώνεται, επίσης, πως οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν πτώση 1% τις τελευταίες επτά εβδομάδες, αλλά αυξήθηκαν κατά 8% την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, δείχνοντας ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις εορταστικές αγορές εντείνεται.

Πηγή: https://www.sepe.gr/

You May Like This