nowmag.gr

Σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας εισέρχεται σταδιακά η τεχνητή νοημοσύνη. Από τους αλγορίθμους που καθοδηγούν τις επιλογές στην ψυχαγωγία μέχρι τις έξυπνες συσκευές που προβλέπουν τις ανάγκες στο σπίτι, το ΑΙ μπαίνει στα σπίτια των πολιτών. Ήδη, σήμερα το 53% των καταναλωτών επιθυμεί η τεχνητή νοημοσύνη να κάνει τη ζωή του ευκολότερη, με τις δουλειές του σπιτιού, όπως η καθαριότητα, να βρίσκονται υψηλά στη λίστα για την υιοθέτηση του ΑΙ.  

Πάντως, επί του παρόντος, η επίδραση του ΑΙ στην καθημερινότητα των ανθρώπων είναι περιορισμένη. Μία έρευνα με 11.000 συμμετέχοντες από 10 χώρες  έδειξε ότι το 38% δεν αισθάνεται ότι περιλαμβάνεται στις τρέχουσες συζητήσεις γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 90% ισχυρίζεται ότι κατανοεί την Τεχνητή Νοημοσύνη. Ωστόσο, μόνο το 15% γνωρίζει πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην καθημερινή του ζωή.

Το 24% των πολιτών θεωρεί ότι η «έξυπνη» διαχείριση του σπιτιού είναι το πιο επιθυμητό χαρακτηριστικό της τεχνητής νοημοσύνης

Σε ερώτηση σχετικά με το βαθμό κατανόησης της τεχνολογίας, οι ερωτηθέντες στην Πολωνία ήταν πιο πιθανό να πουν ότι είναι αρκετά εξοικειωμένοι με αυτήν (23%), ενώ αντίστοιχα στο Ηνωμένο Βασίλειο αισθάνονται λιγότερη αυτοπεποίθηση από άλλες αγορές (11%), υπογραμμίζοντας τις πιθανές πολιτιστικές και εκπαιδευτικές επιρροές στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων. 

Τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στη νέα έρευνα της Samsung “Intelligent Living: How AI is Enhancing Everyday Life” αποκαλύπτουν την αυξανόμενη επιθυμία των ερωτηθέντων για την Τεχνητή Νοημοσύνη να βελτιώσει την καθημερινότητα τους.  Ωστόσο, αυτή η επιθυμία δεν συνάδει ακόμα με τον αντίστοιχο ενθουσιασμό, καθώς μόνο το ένα τρίτο (38%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αντιμετωπίζει την επέκταση του AI με προσμονή.

ΑΙ στο σπίτι

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η συνδεσιμότητα αποτελεί μια σημαντική προτεραιότητα, με το 42% να δηλώνει ότι επιθυμεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να συνδέει καλύτερα τις συσκευές στο σπίτι τους. Επιπλέον, ίδιο ποσοστό (42%) δήλωσε ότι πιστεύει πως το ΑΙ θα κάνει τη ζωή στο σπίτι καλύτερη, ενώ σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) είπε ότι η “έξυπνη” διαχείριση του σπιτιού ήταν το πιο επιθυμητό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης τεχνολογίας. 

Ο καθαρισμός και το σκούπισμα ήταν οι κυριότερες εργασίες στις οποίες οι άνθρωποι θέλουν να βοηθήσει η Τεχνητή Νοημοσύνη, με το 33% των ερωτηθέντων να εκφράζουν ενδιαφέρον για λύσεις με AI που μπορούν να χειριστούν αυτές τις εργασίες αντί για τους ίδιους. 

Επιπλέον, το 28% ενδιαφέρεται για περιπτώσεις, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στον καθαρισμό των σκευών κουζίνας, ενώ το 25% αναζητά βοήθεια στο πλύσιμο των πιάτων. Στο μεταξύ, το 23% εξέφρασε ενδιαφέρον για λειτουργίες AI, που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία γευμάτων, αλλά και στη διαχείριση των λιστών για το σουπερμάρκετ.

Τα παραπάνω ξεπερνούν σε ποσοστό τις πιο παραδοσιακές εργασίες, όπως η διαχείριση των οικιακών λογαριασμών και των οικονομικών του νοικοκυριού, που επιλέχθηκαν από μόλις 21% των συμμετεχόντων.

Πηγή: https://www.sepe.gr/

You May Like This