nowmag.gr

Μιλώντας στο συνέδριο με την ιδιότητα του προέδρου της Ιαπωνικής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Japan Automobile Manufacturers Association), o πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda άσκησε κριτική στους υπέρμαχους της ηλεκτροκίνησης, χαρακτηρίζοντας υπερβολική τη διαφημιστική προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων (overhyped τα χαρακτήρισε), καθώς το κοινό δεν είναι σωστά πληροφορημένο για το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα από την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία τους και το συνολικό κόστος της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση.  

Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda είπε ότι η Ιαπωνία θα ξέμενε από ηλεκτρική ενέργεια το καλοκαίρι αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της λειτουργούσαν με ηλεκτρική ενέργεια. Η υποδομή που απαιτείται για την υποστήριξη ενός στόλου που αποτελείται στο σύνολο του από ηλεκτρικά οχήματα θα στοιχίσει στην Ιαπωνία κάπου μεταξύ ¥14-35 τρισεκατομμυρίων, χρήματα που ισοδυναμούν με $135-358 δισεκατομμύρια. «Όταν οι πολιτικοί κάνουν δηλώσεις του τύπου “να ξεφορτωθούμε όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη” αντιλαμβάνονται τι λένε;» είπε ο κ. Akio Toyoda στην συνέντευξη Τύπου στο συνέδριο. Επίσης είπε ότι η Ιαπωνία κινηθεί βιαστικά στο να απαγορεύσει τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα «το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο που αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να καταρρεύσει» προκαλώντας την απώλεια εκατομμυρίων θέσεων εργασίας. Οι υποστηρικτές των ηλεκτρικών οχημάτων υποστηρίζουν ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να φορτίζονται τη νύχτα όταν η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλή και, με την πάροδο του χρόνου, η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να αυξηθεί παράλληλα με τις άλλες πράσινες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα είναι η ηλιακή ενέργεια.

Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης στις αρχές Δεκεμβρίου ανέφεραν ότι η Ιαπωνική κυβέρνηση επρόκειτο να ανακοινώσει την απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035, ωστόσο θα επέτρεπε την πώληση υβριδικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων. Η απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ιαπωνία θα ακολουθούσε τις ίδιες αποφάσεις στην πολιτεία της Καλιφόρνια και σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, ωστόσο εν μέσω αντιδράσεων από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν έγινε καμία επίσημη ανακοίνωση. Αξιωματούχοι του Υπουργείου Οικονομίας, του Εμπορίου και του Βιομηχανικού τομέα δήλωσαν ότι δεν έχουν λάβει απόφαση για το μέλλον των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Tesla πέρασε φέτος την Toyota ως η πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση την χρηματιστηριακή της αξία. «Σε μια χώρα όπως η Ιαπωνία που το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής της ενέργειας παράγεται από την καύση άνθρακα και φυσικού αερίου, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν βοηθούν το περιβάλλον» είπε ο κ. Toyoda. «Όσο περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευάζουμε, τόσο χειρότερο τόσο περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα διοχετεύεται στην ατμόσφαιρα» συμπλήρωσε. Ο κ. Akio Toyoda επίσης δήλωσε ότι οι νέοι κανονισμοί από την κυβέρνηση θα έκαναν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απρόσιτα για τον μέσο καταναλωτή. Με μοντέλα όπως το Prius, η Toyota κατέχει ηγετική θέση στα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία συνδυάζουν έναν βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα και μπορούν να ανεφοδιαστούν σε παραδοσιακά πρατήρια καυσίμων. Αξίζει σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε, ότι η Toyota δεν πουλάει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο διαθέτει ένα μοντέλο που λειτουργεί με κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο.

Πηγή: insomnia.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 8/7/2022)

You May Like This