nowmag.gr

Παρά την εισαγωγή του GDPR πέρυσι, νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι οι καταναλωτές βρίσκονται ακόμα σε πλήρες σκοτάδι σχετικά με τον τρόπο συλλογής, αποθήκευσης και χρήσης των προσωπικών τους δεδομένων.

Με την ευκαιρία της επετείου του GDPR, η εταιρία προώθησης κινητής περιήγησης Ogury κατέγραψε τις απόψεις 287.571 καταναλωτών για τη στάση τους απέναντι στο μάρκετινγκ, τη διαφήμιση και τη χρήση των προσωπικών δεδομένων. Παραδόξως, μόλις το 8% των ερωτηθέντων αισθάνονται ότι κατανοούν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα, από τότε που εισήχθη ο συγκεκριμένος κανονισμός. Η συνολική ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με το GDPR ήταν επίσης αρκετά ελλιπής, καθώς ένα ποσοστό 59% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι η κατανόησή τους δε βελτιώθηκε από τότε που τέθηκε σε ισχύ ο νόμος, ενώ άλλο ένα 29% δήλωσαν ότι ούτε καν γνώριζαν ποιος είναι ο κανονισμός.

Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Ogury Thomas Paquet, εξήγησε ότι οι εταιρίες θα πρέπει πρώτα να καταλάβουν οι ίδιες τι είναι το GDPR, πριν μπορέσουν να εκπαιδεύσουν τους πελάτες τους, λέγοντας: «Το GDPR δεν έχει ληφθεί σοβαρά υπόψη από τις ίδιες τις εταιρίες. Οι αριθμοί της έρευνας είναι απογοητευτικοί για τους νομοθέτες και τις ρυθμιστικές αρχές, καθώς θα ήλπιζαν αναμφίβολα για ένα πολύ μεγαλύτερο επίπεδο κατανόησης από τους ίδιους τους καταναλωτές, ότι δηλαδή το GDPR έχει σχεδιαστεί για να τους προστατεύει. Ωστόσο, οι έμποροι θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη το μήνυμα που δίνουν οι πελάτες, καθώς οι αριθμοί δεν είναι επαρκείς. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν σε βάθος τι είναι το GDPR και με τη σειρά τους να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές γύρω από τη σημασία της ανταλλαγής δεδομένων. Αυτό το επίπεδο εκπαίδευσης των καταναλωτών θα αποκτήσει όλο και μεγαλύτερη σημασία σε ολόκληρο τον κόσμο».

Τα αποτελέσματα της μελέτης αποκάλυψαν επίσης ότι οι επιχειρήσεις δεν έχουν εφαρμόσει σωστά την εξουσιοδότηση για ρητή και ενημερωμένη συγκατάθεση των πελατών, σε ότι αφορά τη συλλογή προσωπικών δεδομένων. Ακόμη και όταν μια ειδοποίηση συγκατάθεσης εμφανίζεται σε έναν ιστότοπο, το 78% των χρηστών παγκοσμίως αποφεύγει να την διαβάζει. Η ανάγνωση και η κατανόηση είναι επίσης δύο πολύ διαφορετικά πράγματα και περίπου το ήμισυ των καταναλωτών παγκοσμίως (52%) δήλωσαν ότι ακόμα και όταν διαβάζουν ειδοποιήσεις συγκατάθεσης, εξακολουθούν να μην κατανοούν πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους. Το ποσοστό αυτό ήταν ακόμη υψηλότερο σε χώρες όπου εφαρμόστηκε το GDPR, ενώ το 58% των ευρωπαίων ερωτηθέντων δεν είναι σίγουροι για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα δεδομένα τους.

Η έρευνα του Ogury αποκάλυψε επίσης ότι αν ήταν σαφείς οι επιλογές, το 71% των ερωτηθέντων θα ήταν έτοιμο να μοιραστεί δεδομένα μέσα από τη χρήση ιστότοπων και mobile εφαρμογών για κινητά. Στην πραγματικότητα, θα ήταν πρόθυμοι ακόμη και να μοιραστούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους ως εναλλακτική λύση πληρωμής, για την πρόσβαση σε εφαρμογές και online περιεχόμενο.

του Χάρη Ματθαίου

You May Like This