nowmag.gr

Σε επενδυτική κινητικότητα για την τεχνητή νοημοσύνη έχει τεθεί ο επιχειρηματικός κόσμος. Ήδη, το 89% των εταιρειών πληροφορικής απαντά ότι χρησιμοποιεί το ΑΙ για να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους.

Οι εταιρείες πληροφορικής βρίσκονται πολύ πιο μπροστά από άλλους κλάδους της οικονομίας στο επίπεδο της ΑΙ, καθώς το ποσοστό αυτό είναι κατά 15 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλους τομείς. Μάλιστα, το 75% των εταιρειών, που έχουν υιοθετήσει συστήματα ΑΙ, δηλώνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες τους.

Σύμφωνα με την 4η ετήσια παγκόσμια μελέτη για τον κλάδο της Τεχνολογίας της Bain & Company, η υπάρχουσα γενιά εργαλείων και μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να επιταχύνουν το 20% των εργασιών των εργαζομένων τους, χωρίς απώλειες στην ποιότητα.

Την ίδια στιγμή, η μελέτη διαπιστώνει ότι οι εταιρείες, που χρησιμοποίησαν πρώτες την τεχνητή νοημοσύνη, παρατηρούν, ήδη, το θετικό αποτύπωμα και τα οφέλη στην παραγωγικότητά τους, ενώ αναζητούν διαρκώς νέους τρόπους για την περαιτέρω αξιοποίηση της.

Για την ακρίβεια τρεις στις τέσσερις εταιρείες λογισμικού, που συμμετείχαν στην έρευνα, πιστεύουν ότι όσοι αξιοποιήσουν πρώτοι τα εργαλεία AI, θα έχουν ένα διαρκές πλεονέκτημα, που δεν θα εξισορροπηθεί.

“Η μελέτη, μας καταδεικνύει ότι, σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οι εταιρείες, που τηρούν στάση αναμονής για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, κινδυνεύουν να χάσουν πολύτιμο έδαφος σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους”, αναφέρει η εταιρεία.

Generative AI και ταλέντο

Καθώς οι εταιρείες ενσωματώνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στις διαδικασίες τους, οι ρόλοι στην εργασία αναμένεται διαφοροποιηθούν, σύμφωνα με τη μελέτη. Είναι ενδεικτικό ότι οι κλάδοι της μηχανικής, των πωλήσεων και του μάρκετινγκ είναι πιο πιθανό να επωφεληθούν από την τεχνητή νοημοσύνη τους επόμενους 18 μήνες.

Οι εταιρείες θα χρειαστούν περισσότερα ταλαντούχα στελέχη στον κλάδο της μηχανικής για να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και μηχανικής μάθησης (ML), ιδιαίτερα με εμπειρία στη δημιουργία ή στην ενσωμάτωση Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (LLM).

“Αναμφίβολα βρισκόμαστε στο κατώφλι αλλαγής του επιχειρηματικού και οικονομικού μας συστήματος, μιας αλλαγής στην οποία πρωτοστατεί η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης. Σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, οι εταιρείες θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που οι μηχανές και οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν στο χώρο εργασίας τους, εφαρμόζοντας αποτελεσματικά την τεχνητή νοημοσύνη τόσο στις επιχειρησιακές τους διαδικασίες όσο και στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ώστε να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης και εξέλιξης”, αναφέρει σχετικά η Bain & Company Ελλάδας.

Πηγή: sepe.gr

You May Like This