Είναι η σειρά του Clubhouse και του LinkedIn να πρωταγωνιστήσουν σε περιστατικά διαρροής δεδομένων των χρηστών τους. Το ανησυχητικό φαινόμενο της μαζικής διαρροής δεδομένων μοιάζει να μην έχει τελειωμό.
Μετά από τη μεγάλη διαρροή δεδομένων από το Facebook, έρχεται η διαρροή δεδομένων από 1,3 εκατομμύρια λογαριασμούς στο Clubhouse, με στοιχεία όπως τα ονόματα, τις ταυτότητες στο Instagram και το Twitter, δεδομένα αναφορικά με τους ακόλουθους και το username στην υπηρεσία ανταλλαγής ηχητικών μηνυμάτων. Ευτυχώς, στα δίκτυα των hackers δεν είχαν δημοσιευτεί περισσότερο ευαίσθητα δεδομένα, όπως είναι ο λογαριασμός email ή το password.
Το κακό στην περίπτωση του Clubhouse είναι ότι το ίδιο θεώρησε αυτή τη διαρροή ως κάτι μη ανησυχητικό, καθώς όλα αυτά τα δεδομένα είναι ορατά στο προφίλ του κάθε χρήστη, χωρίς να σχολιάζει το γεγονός ότι αυτές οι συγκεντρωτικές λίστες αντλήθηκαν από την εφαρμογή και κυκλοφόρησαν online με χαρακτηριστική ευκολία.
Παρόμοια λογική ακολούθησε και το LinkedIn στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει το γεγονός ότι 500 εκατομμύρια χρήστες του έμαθαν ότι τα δεδομένα τους δημοσιεύτηκαν σε ένα forum για hackers. Και σε αυτή την περίπτωση γίνεται λόγος για δεδομένα που είναι ορατά στους άλλους χρήστες του LinkedIn, με τα δεδομένα τουλάχιστον 2 εκατομμυρίων χρηστών να γίνονται αντικείμενο αγοραπωλησίας. Το LinkedIn θεωρεί ότι δεν έγινε παραβίαση, αλλά συγκέντρωση των στοιχείων από διάφορες πηγές. Μάλιστα, δεν έχει σκοπό να ενημερώσει τους συγκεκριμένους χρήστες των οποίων τα δεδομένα έχουν ταξιδέψει… ανενόχλητα στο Διαδίκτυο.
Πηγή: techblog.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 13/4/2021)
Join the Conversation →