Σε καλό δρόμο βρίσκεται η Toyota για να θέσει σε παραγωγή την τεχνολογία steer-by-wire μέχρι το τέλος του 2024 μετά και την πρόσφατη σημαντική αναβάθμιση του συστήματος που επίσημα έχει την ονομασία «One Motion Grip».
Η μεγάλη και σημαντική αλλαγή που φέρνει το σύστημα steer-by-wire στα αυτοκίνητα δεν είναι άλλο από την έλλειψη μηχανικής σύνδεσης μεταξύ του τιμονιού και των τροχών. Αυτό σημαίνει ότι απουσιάζει η κλασική κολώνα του τιμονιού που μεταφέρει μηχανικά τη κίνηση του τιμονιού και στη θέση της βρίσκονται καλωδιώσεις και διάφοροι αισθητήρες για τη μετάδοση των σημάτων από το τιμόνι στους τροχούς και το ανάποδο. Η αναβάθμιση, στην οποία αναφερθήκαμε παραπάνω, αφορά τη «σχέση μετάδοσης» που από 150° έγινε 200° για να κάνει την οδήγηση ακόμα πιο εύκολη και διαισθητική, ειδικά κατά το παρκάρισμα. Όσον αφορά το τελευταίο, ο οδηγός μπορεί πλέον -χάρη στην «κοντή σχέση μετάδοσης» να κόψει πιο γρήγορα το τιμόνι για να διευκολυνθεί στις μανούβρες. Όταν το όχημα κινείται στον δρόμο με υψηλή ταχύτητα, το τιμόνι γίνεται ελαφρώς πιο αργό για καλύτερο έλεγχο.
Οι μηχανικοί της Toyota που εργάζονται στην ανάπτυξη του συστήματος που είναι γνωστό και ως «One Motion Grip» δηλώνουν ότι η νέα σχέση δίνει στο σύστημα μία περισσότερο «οικεία αίσθηση» και πως η οδήγηση έγινε ευκολότερη. Το σύστημα έχουν ήδη δοκιμάσει πολλές εκατοντάδες άτομα, εντός και εκτός της εταιρείας, για τους πελάτες. Η Ιαπωνική εταιρεία έκανε γνωστό ότι για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα είναι όσο το δυνατόν πιο διαισθητικό στην οδήγηση έγιναν πολλές δοκιμές με «εκατοντάδες» άτομα εντός και εκτός της εταιρείας. Το σύστημα είναι δυνατόν επίσης να αναβαθμιστεί over-the-air αν και τέτοιες ενημερώσεις απαγορεύονται μέχρι στιγμής από τη νομοθεσία.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Lexus, Simon Humphries δήλωσε ότι η έλευση του συστήματος steer-by-wire ανοίγει τεράστιες δυνατότητες για τον εσωτερικό σχεδιασμό. «Θέλουμε το εσωτερικό να είναι όσο το δυνατόν πιο ανοιχτό. Μπορούν πλέον να φύγουν πολλά αχρείαστα τμήματα και κομμάτια ενώ οι εσωτερικές επενδύσεις και τα πάνελ δεν είναι απαραίτητο να καλύπτουν κάτι. Με το steer-by-wire υπάρχουν λιγότερα μηχανικά μέρη για να κρυφτούν. Και αυτό μας δίνει πολύ περισσότερη ελευθερία».
Το σύστημα αρχικά θα διατεθεί με κάποια από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Toyota, όπως τα Toyota bZ4X και Lexus RZ. Η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί για να ανταποκρίνεται στις αυστηρότερες νομοθεσίες στον κόσμο που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά συστήματα διεύθυνσης (με καλώδιο). Η αυστηρότερη νομοθεσία ήταν η Ευρωπαϊκή, ωστόσο σήμερα είναι η Κινεζική. Η Ευρώπη δημιούργησε το δικό της πρόγραμμα πιστοποίησης για τα συστήματα διεύθυνσης by-wire, καταργώντας την ανάγκη για μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των τροχών όπως απαιτούσε παλαιότερα η νομοθεσία. Το σύστημα είναι ήδη νόμιμο στην Ιαπωνία, ενώ στις ΗΠΑ δεν υπάρχει τέτοια νομοθεσία. Το Ηνωμένο Βασίλειο πιθανότατα θα ακολουθήσει τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ωστόσο δεν υπάρχει ακόμα πληροφόρηση για το θέμα.
Η Toyota βρίσκεται επίσης σε φάση ανάπτυξης της επόμενης έκδοσης του συστήματος steer-by-wire που ονομάζεται Neo Steer. Το τελευταίο μεταφέρει τα χειριστήρια του γκαζιού και του φρένου στο τιμόνι. Η ιδέα είναι να παρέχει «κινητικότητα σε όλους», δηλαδή και για τους οδηγούς που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πεντάλ με τα πόδια τους.
Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 9/11/2023)
Join the Conversation →