nowmag.gr

Οι συχνότερες απορίες των οδηγών σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σχεδόν όλες να κάνουν με τη μπαταρία τους: Πόση είναι η αυτονομία; Πόσο γρήγορα φορτίζει; Προσεχώς, η ολοκαίνουργια τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης υπόσχεται να αλλάξει εντελώς τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά, αλλά συγχρόνως και την ηλεκτροκίνηση γενικότερα.

Τώρα, η Nissan φιλοδοξεί να είναι ένας από τους πρώτες κατασκευαστές που θα υιοθετήσει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, αφού ανακοίνωσε τα σχέδιά της να κυκλοφορήσει το πρώτο της ηλεκτρονικό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά τέτοιου είδους μπαταρίες μέχρι το οικονομικό έτος 2028. Συγχρόνως, αποκάλυψε πως έχει μια πρωτότυπη μονάδα παραγωγής για αυτές τις μπαταρίες σε ένα ιαπωνικό ερευνητικό κέντρο, τονίζοντας πως σκοπεύει να εγκαινιάσει μια πιλοτική γραμμή παραγωγής στη Γιοκοχάμα το οικονομικό έτος 2024.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί πως η μετάβαση από τις συμβατικές μπαταρίες αναμένεται να κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο οικονομικά, χάρη στη χρήση λιγότερο ακριβών υλικών. Αρχικά η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος των μπαταριών στερεάς κατάστασης στα 75 δολάρια ανά κιλοβατώρα μέχρι το 2028, με τον επόμενο στόχο να είναι τα 65 δολάρια. Αν επιτευχθεί αυτό, η εταιρία δήλωσε πως οι τιμές των ηλεκτρονικών αυτοκίνητων θα γίνουν σχεδόν αντίστοιχες με αυτές των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Φυσικά, η τεχνολογία αυτή έχει και άλλα πλεονεκτήματα. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης φορτίζονται αρκετά πιο γρήγορα και προσφέρουν περίπου διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από τις υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων-λιθίου. Αυτό σημαίνει δηλαδή και μεγαλύτερη εμβέλεια, αλλά και μειωμένο βάρος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Για την ιστορία, η Nissan δεν είναι η μοναδική εταιρία του χώρου που σκοπεύει να υιοθετήσει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, αφού για παράδειγμα και η Toyota φιλοδοξεί να αξιοποιήσει την τεχνολογία σε υβριδικά οχήματά της μέχρι το 2025.

 

Πηγή: unboxholics.com
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 12/4/2022)

You May Like This


  1. […] naftemporiki.gr (Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση […]

Comments are closed.