Τα βύσματα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla γίνονται το κυρίαρχο πρότυπο στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες τα υιοθετούν για τα οχήματά τους.
Η τελευταία που κάνει την αλλαγή είναι η Mercedes-Benz, η οποία ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει αντάπτορες για τους πελάτες της ώστε να έχουν πρόσβαση στους σταθμούς Supercharger της Tesla από το 2024 και θα παράγει EV με τη θύρα φόρτισης της Tesla το 2025.
Οι υπερφορτιστές της Tesla χρησιμοποιούν το βύσμα και την πρίζα του North American Charging Standard (NACS), τα οποία είναι μικρότερα και πιο αξιόπιστα από τα βύσματα του Combined Charging System (CCS) που χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης EV τρίτων κατασκευαστών. Η Tesla διαθέτει 45.000 Superchargers σε όλο τον κόσμο, 12.000 εκ των οποίων βρίσκονται στις ΗΠΑ, και ισχυρίζεται ότι ο μέσος χρόνος διαθεσιμότητας είναι 99,95%.
Η Mercedes είναι η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που υιοθετεί το βύσμα της Tesla, ακολουθώντας τις Ford, GM, Volvo, Polestar και Rivian. Η κίνηση ασκεί πίεση στις Volkswagen και BMW, οι οποίες βρίσκονται ακόμη σε συζητήσεις με την Tesla για τη χρήση του NACS. Η Mercedes σχεδιάζει επίσης να επεκτείνει το δικό της δίκτυο σταθμών φόρτισης EV σε 400 κόμβους με περισσότερους από 2.500 φορτιστές υψηλής ισχύος στη Βόρεια Αμερική, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν επίσης NACS connectors.
Η όλη εξέλιξη έρχεται την ώρα που η Tesla ανοίγει το δίκτυο Supercharger της σε EV άλλων εταιρειών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο της χρηματοδότησης 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων της κυβέρνησης Biden για υποδομές φόρτισης EV. Η Tesla έχει εγκαταστήσει μια συσκευή που ονομάζεται “Magic Dock” σε ορισμένους από τους σταθμούς της, η οποία επιτρέπει σε οχήματα άλλων κατασκευαστών με βύσματα CCS να χρησιμοποιούν τους Superchargers.
Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 11/7/2023)
Join the Conversation →