nowmag.gr

Στην Αθήνα θα δημιουργηθεί η πρώτη Τοπική Ζώνη της Amazon Web Services (AWS) στην Ελλάδα. Η AWS, η πιο πλήρης και ευρέως χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα υπολογιστικού νέφους (cloud) στον κόσμο, ανακοίνωσε τον σχεδιασμό της για τη δημιουργία νέων Τοπικών Ζωνών σε 32 μητροπολιτικές περιοχές σε 26 χώρες, σε συνέχεια της ολοκλήρωσης των πρώτων 16 Τοπικών Ζωνών στις ΗΠΑ.

Οι Τοπικές Ζώνες είναι ένας τύπος υποδομής της AWS που τοποθετεί την υπολογιστική ισχύ, την αποθήκευση δεδομένων, τις βάσεις δεδομένων και άλλες υπηρεσίες πιο κοντά σε μεγάλα αστικά, βιομηχανικά και τεχνολογικά κέντρα. Επιτρέπουν στους πελάτες της AWS να αναπτύσσουν εφαρμογές που απαιτούν πολύ γρήγορες αποκρίσεις (latency), κάτω των δέκα χιλιοστών του δευτερολέπτου, κοντά στους τελικούς χρήστες. Εξασφαλίζουν έτσι μία απρόσκοπτη εμπειρία για εφαρμογές όπως gaming σε πραγματικό χρόνο, δημιουργία περιεχομένου πολυμέσων και ψυχαγωγίας, ζωντανή ροή βίντεο, προσομοιώσεις, εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, μηχανικής μάθησης κ.ά.. Ταυτόχρονα, δεδομένου ότι η AWS διαχειρίζεται και υποστηρίζει η ίδια τις Τοπικές Ζώνες, οι πελάτες της δεν επωμίζονται το κόστος δημιουργίας, λειτουργίας και συντήρησης αντίστοιχης υποδομής σε διάφορες τοποθεσίες για να υποστηρίξουν πολύ γρήγορες εφαρμογές.

Οι νέες Τοπικές Ζώνες θα δώσουν, επίσης, τη δυνατότητα σε εταιρείες σε κλάδους όπως η υγεία και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, να αποθηκεύουν και να επεξεργάζονται δεδομένα εντός συνόρων. Μπορούν δε να αξιοποιηθούν από πελάτες που πρέπει να αποθηκεύουν τα δεδομένα τους τοπικά και να «τρέχουν» συγκεκριμένες εφαρμογές σε data centers στις εγκαταστάσεις τους, αλλά επιθυμούν παράλληλα να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες της AWS και να επωφεληθούν από τους πολύ γρήγορους χρόνους απόκρισης που παρέχουν οι Τοπικές Ζώνες σε τέτοιου είδους υβριδικές εφαρμογές.

Νέες Τοπικές Ζώνες θα δημιουργηθούν, πέραν της Αθήνας, σε Άμστερνταμ, Ώκλαντ, Μπανγκόκ, Μπανγκαλόρ, Βερολίνο, Μπογκοτά, Μπρίσμπεϊν, Βρυξέλλες, Μπουένος Άιρες, Τσενάι, Κοπενχάγη, Δελχί, Ανόι, Ελσίνκι, Γιοχάνεσμπουργκ, Καλκούτα, Λίμα, Λισαβόνα, Μανίλα, Μόναχο, Ναϊρόμπι, Όσλο, Πέρθ, Πράγα, Κερέταρο, Ρίο ντε Τζανέιρο, Σαντιάγκο, Τορόντο, Βανκούβερ, Βιέννη και Βαρσοβία. Έως τώρα, οι πελάτες της AWS μπορούσαν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των Τοπικών Ζωνών σε 16 πόλεις των ΗΠΑ (Ατλάντα, Βοστώνη, Σικάγο, Ντάλας, Ντένβερ, Χιούστον, Κάνσας, Λας Βέγκας, Λος Άντζελες, Μαϊάμι, Μινεάπολη, Νέα Υόρκη, Φιλαδέλφεια, Φοίνιξ, Πόρτλαντ και Σιάτλ).

Ένας από τους πελάτες της AWS που αξιοποιεί τις δυνατότητες των Τοπικών Ζωνών είναι τo Netflix, η κορυφαία πλατφόρμα ψυχαγωγίας με 214 εκατομμύρια συνδρομητές σε 190 χώρες και περιεχόμενο που περιλαμβάνει τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ και ταινίες πολλών ειδών σε διάφορες γλώσσες.

Όπως δήλωσε ο Stephen Kowalski, Director of Digital Production Infrastructure Engineering στο Netflix: Το Netflix είναι κοντά στο να γίνει ο μεγαλύτερος παραγωγός οπτικών εφέ και πρωτότυπου περιεχομένου. Γι’ αυτό και συνεργαζόμαστε με κορυφαίους καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο. Οι καλλιτέχνες αυτοί χρειάζονται εξειδικευμένο εξοπλισμό και πρόσβαση σε πολλά petabytes εικόνων για να δημιουργούν εντυπωσιακά οπτικά εφέ και περιεχόμενο. Παραδοσιακά, οι δημιουργοί έχουν εξειδικευμένο εξοπλισμό στα γραφεία τους. Αυτό που επιδιώκουμε τώρα είναι να μεταφέρουμε τον χώρο εργασίας τους στην AWS ώστε να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα του cloud. Για να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας μία καλή εργασιακή εμπειρία, χρειάζεται να εξασφαλίσουμε ελάχιστους χρόνους απόκρισης στο ψηφιακό τους ‘γραφείο’. Οι Τοπικές Ζώνες της AWS φέρνουν τις δυνατότητες του cloud πιο κοντά τους και αλλάζουν τον τρόπο που γίνονται τα πράγματα. Αξιοποιώντας τες, έχουμε μεταφέρει ένα μέρος της δημιουργίας περιεχομένου στην AWS, βελτιώνοντας την εμπειρία για τους καλλιτέχνες. Είμαστε ενθουσιασμένοι με τη διεθνή εξάπλωση των Τοπικών Ζωνών, η οποία φέρνει το cloud ακόμα πιο κοντά στους δημιουργούς, επιτρέποντάς τους να εργάζονται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου και να δημιουργούν χωρίς όρια.

Χρήση Τοπικών Ζωνών κάνει και η Fox Corporation, η οποία παράγει και διανέμει ψυχαγωγικό, αθλητικό και ενημερωτικό περιεχόμενο, μέσω των κορυφαίων FOX Entertainment, FOX Sports, FOX News Media και του δικτύου τηλεοπτικών καναλιών FOX.

Ο Christian Kennel, Vice President of Post and Production Technology στη FOX Entertainment, ανέφερε:  Στόχος μας είναι να βρίσκουμε και να αξιοποιούμε τεχνολογία που διευκολύνει τη δημιουργική διαδικασία, επιτρέποντας στους συνεργάτες μας να επικεντρώνονται αποκλειστικά στο περιεχόμενο και στη δημιουργία του. Με τις Τοπικές Ζώνες κοντά στις εγκαταστάσεις παραγωγής, στα γυρίσματα και στα στούντιό μας, φέρνουμε το cloud στους συνεργάτες μας, επιτρέποντάς τους να υλοποιήσουν τις ιδέες τους χωρίς τους περιορισμούς των παραδοσιακών απομακρυσμένων λύσεων. Δημιουργικές εργασίες, όπως η σύνταξη, τα motion graphics και η τελική επιμέλεια, απαιτούν πολύ χαμηλούς χρόνους απόκρισης και η AWS είναι η καλύτερη λύση, στην οποία και βασιζόμαστε. Η ενσωμάτωση της AWS στις εργασίες της FOX μας επιτρέπει να δουλεύουμε πιο γρήγορα, φέρνοντας μας πιο κοντά στον στόχο του να δώσουμε στους καλλιτέχνες τη δυνατότητα να δημιουργούν όπου κι αν βρίσκονται, έχοντας απρόσκοπτη πρόσβαση σε κάθε εργαλείο που είναι απαραίτητο για τη δημιουργία του κορυφαίας ποιότητας περιεχομένου για το οποίο φημίζεται η FOX.

Πελάτες της AWS που χρησιμοποιούν Τοπικές Ζώνες είναι επίσης η Couchbase, η οποία παρέχει σύγχρονες βάσεις δεδομένων για εταιρικές εφαρμογές, η φινλανδική Supercell, μία από τις πιο γνωστές εταιρείες ανάπτυξης mobile games στον κόσμο, η Ubitus, κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας cloud gaming, η Edgegap, πάροχος υπηρεσιών game hosting, η JackTrip Labs, η οποία αξιοποιεί τεχνολογίες αιχμής για να προσφέρει ζωντανή μουσική μέσω Ίντερνετ, το JamKazam, λογισμικό που επιτρέπει τη δημιουργία και εκτέλεση μουσικής από μουσικούς σε απομακρυσμένες τοποθεσίες, η Esports Engine, εταιρεία παροχής έτοιμων λύσεων στον κλάδο των ηλεκτρονικών αθλημάτων (eSports), η Pre1.com, μια κορυφαία πλατφόρμα CRM/ διαφήμισης για τον κλάδο των εφημερίδων, καθώς και η Masomο, εταιρεία υπηρεσιών διαδραστικής ψυχαγωγίας και mobile games.

Πηγή: techgear.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 23/2/2022)

You May Like This