Προσωποποιημένες – στοχευμένες αναζητήσεις μόνο με τη χρήση εικόνων ή βίντεο, μέσω της κάμερας του κινητού τηλεφώνου, φέρνει σύντομα η τεχνητή νοημοσύνη (AI) στην ψηφιακή καθημερινότητα των χρηστών της τεχνολογίας.
Την περαιτέρω αξιοποίηση των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο τη μεγαλύτερη οπτικοποίηση των αναζητήσεων στο Διαδίκτυο, δρομολογεί η Google, ενεργοποιώντας σταδιακά μια σειρά νέων λειτουργιών μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Πλέον, δημιουργούνται εμπειρίες αναζήτησης που είναι πιο απλές και πιο οπτικοποιημένες από ποτέ, ενώ στο μέλλον, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, οι δυνατότητες αυτές θα είναι άπειρες.
Στόχος του αμερικανικού κολοσσού είναι να γίνει η εξερεύνηση της πληροφορίας ακόμα πιο φυσική και απλή. Ενα πρώτο δείγμα είναι η βελτίωση του Google Lens, το οποίο ήδη χρησιμοποιείται πάνω από 10 δισεκατομμύρια φορές τον μήνα, καθώς οι άνθρωποι αναζητούν αυτό που βλέπουν, χρησιμοποιώντας μόνο την κάμερα ή τις φωτογραφίες τους, απευθείας από την επιλογή αναζήτησης.
«Αναζήτηση οθόνης»
Το επόμενο βήμα, που θα γίνει μέσα στους επόμενους μήνες, θα είναι η «αναζήτηση οθόνης» στο Αndroid. Με αυτήν την τεχνολογία, οι χρήστες θα μπορούν να αναζητήσουν όποια εικόνα ή όποιο βίντεο βλέπουν στις ιστοσελίδες και στις εφαρμογές τους, όπως στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων και βίντεο, χωρίς να χρειάζεται να βγουν από το περιβάλλον της εφαρμογής.
Για παράδειγμα, κάποιος φίλος σάς στέλνει ένα μήνυμα που περιέχει ένα βίντεο, το οποίο τον δείχνει να εξερευνά το Παρίσι. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με ένα μνημείο που εσείς εντοπίζετε στο «παρασκήνιο» του βίντεο, μπορείτε απλώς να πατήσετε παρατεταμένα το κουμπί λειτουργίας ή το κουμπί της αρχικής οθόνης στο Αndroid κινητό σας (το οποίο με τον τρόπο αυτό ενεργοποιεί το Google Assistant) και, στη συνέχεια, να πατήσετε στην «οθόνη αναζήτησης». Ετσι, το Lens αναγνωρίζει το μνημείο ως το Palais du Luxembourg, για το οποίο μπορείτε να μάθετε περισσότερα κλικάροντας πάνω του.
Επίσης, εάν παρατηρήσετε μια ενδιαφέρουσα καρέκλα στο βίντεο του φίλου σας και θέλετε να βρείτε πού μπορείτε να την αγοράσετε ή να εντοπίσετε άλλες καρέκλες που μοιάζουν με αυτήν, θα έχετε άμεσα αποτελέσματα: απλώς, πατήστε παρατεταμένα το κουμπί λειτουργίας ή το κουμπί της αρχικής οθόνης στο κινητό σας (το οποίο ενεργοποιεί το Google Assistant) και, στη συνέχεια, πατήστε στην «οθόνη αναζήτησης» για να δείτε τις διαθέσιμες επιλογές.
Πολλαπλή αναζήτηση
Επιπλέον, με τη λειτουργία της πολλαπλής αναζήτησης (Multisearch) θα μπορείτε να πραγματοποιήσετε αναζήτηση με εικόνα και κείμενο, ταυτόχρονα. Σήμερα, η πολλαπλή αναζήτηση είναι διαθέσιμη σε κινητά τηλέφωνα, στις γλώσσες – χώρες όπου και το Lens είναι διαθέσιμο. Τους επόμενους μήνες η λειτουργία Multisearch θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως, για οποιαδήποτε εικόνα βλέπετε στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης του κινητού σας.
Για παράδειγμα, μέσω της πολλαπλής αναζήτησης θα μπορείτε να ψάχνετε «μοντέρνες ιδέες για το καθιστικό» και να δείτε ένα τραπεζάκι σαλονιού που σας αρέσει, το οποίο όμως θα προτιμούσατε να βρείτε σε διαφορετικό σχήμα, όπως π.χ. ορθογώνιο αντί για στρογγυλό. Θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πολλαπλή αναζήτηση και να προσθέσετε τη λέξη «ορθογώνιο» για να βρείτε το συγκεκριμένο στυλ και σχήμα που ψάχνετε.
Στις αναζητήσεις προστίθεται πλέον και η δυνατότητα της τοπικής αναζήτησης. Στην τοπική αναζήτηση θα μπορείτε π.χ. να τραβήξετε μια φωτογραφία και να προσθέσετε τις λέξεις «κοντά μου» για να βρείτε αυτό που χρειάζεστε, είτε επιθυμείτε να υποστηρίξετε τις επιχειρήσεις της γειτονιάς σας είτε απλώς θέλετε να βρείτε κάτι κοντά σας, κερδίζοντας χρόνο. Σήμερα, η συγκεκριμένη λειτουργία είναι διαθέσιμη στα αγγλικά, στις ΗΠΑ, ενώ τους επόμενους μήνες θα επεκταθεί παγκοσμίως.
Πηγή: https://www.in.gr
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 7/3/2023)
Join the Conversation →