nowmag.gr

Αναπόσπαστο κομμάτι της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων αποτελεί, πλέον, το ηλεκτρονικό εμπόριο, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση ψηφιοποίησης των αγορών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας της Eurostat για τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στα νοικοκυριά, η Ελλάδα καταγράφει σημαντική αύξηση στις online αγορές, με το ποσοστό των καταναλωτών, που ψωνίζουν μέσω Διαδικτύου, να έχει σχεδόν διπλασιαστεί μέσα στην τελευταία δεκαετία.

Το 2024, το 77% των χρηστών Διαδικτύου στην Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου το τελευταίο 12μηνο, έναντι 59% το 2014. Στην Ελλάδα, η άνοδος ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακή, καθώς το 78% των χρηστών Internet δήλωσε ότι αγόρασε προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του online καναλιού, όταν – πριν από δέκα χρόνια – το ποσοστό ήταν σχεδόν το μισό.

Το 78% των χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα δήλωσε ότι αγόρασε προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω Internet το 2024

Αν και η Ελλάδα βρίσκεται, πλέον, πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, εξακολουθεί να υπολείπεται των πρωτοπόρων χωρών, όπως η Ιρλανδία, οι Κάτω Χώρες και η Δανία, όπου πάνω από το 90% των χρηστών πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές. Αντίθετα, χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Ιταλία και η Ρουμανία, έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά, με 60% ή και λιγότερο.

Τι προτιμούν να αγοράζουν οι Έλληνες

Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι οι κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη ζήτηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένουν παρόμοιες με τις προηγούμενες χρονιές. Πρώτη στις διαδικτυακές αγορές το 2024 ήταν η ένδυση και τα αξεσουάρ (συμπεριλαμβανομένων των παπουτσιών και της αθλητικής ένδυσης), με 45% των καταναλωτών να αγοράζουν τέτοια προϊόντα τους τελευταίους τρεις μήνες.

Στη δεύτερη θέση, με 21%, βρίσκονται οι παραγγελίες φαγητού από εστιατόρια, fast food αλυσίδες και catering, ενώ τρίτη δημοφιλέστερη κατηγορία ήταν τα αρώματα και προϊόντα ευεξίας (20%).

Στην τέταρτη θέση, με 19%, βρίσκονται οι αγορές για το σπίτι, όπως έπιπλα, διακοσμητικά αντικείμενα και είδη κήπου, ενώ άλλες δημοφιλείς κατηγορίες ήταν ο αθλητικός εξοπλισμός, τα βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες, καθώς και τα συμπληρώματα διατροφής, όπως οι βιταμίνες (16% για κάθε κατηγορία).

Ηλικιακές ομάδες

Η έρευνα καταδεικνύει ότι την ηλεκτρονική οδό των αγορών προτιμούν, κυρίως, οι νεότερες ηλικιακές ομάδες. Οι ηλικιακές ομάδες 25-34 ετών και 35-44 ετών είναι οι πιο ενεργοί καταναλωτές στις online αγορές, επιβεβαιώνοντας τη γενικότερη ψηφιακή εξοικείωση των νεότερων γενεών.

Οι νεότερες ηλικίες επιλέγουν, κυρίως, ρούχα, gadgets και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, ενώ οι μεγαλύτερες ηλικίες αρχίζουν να εμπιστεύονται περισσότερο τις αγορές μέσω διαδικτύου για καθημερινές ανάγκες, όπως τρόφιμα και προϊόντα υγείας.

Όσον αφορά, τέλος, τα οφέλη των online αγορών στην Ελλάδα, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι απολαμβάνουν μεγαλύτερη ποικιλία, καλύτερες τιμές και την ευκολία της απομακρυσμένης αγοράς. Από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις βλέπουν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, καθώς, το ηλεκτρονικό εμπόριο, τους επιτρέπει να προσεγγίζουν μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό και να μειώνουν τα λειτουργικά τους κόστη.

Πηγή: https://www.sepe.gr/

You May Like This