nowmag.gr

Η Mimecast, μια κορυφαία εταιρεία διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω cloud για Microsoft Exchange και Microsoft Office 365, δημοσίευσε την τρίτη της ετήσια έκθεση Ασφαλείας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η έκθεση περιλαμβάνει απόψεις που εκφράστηκαν από 1.025 παγκόσμιους ιθύνοντες λήψης αποφάσεων στον τομέα της πληροφορικής (global IT decision makers).

Σύμφωνα με τη φετινή έκθεση, οι επιθέσεις ηλεκτρονικού “ψαρέματος” (phishing attacks) ήταν οι πιο σημαντικοί τύποι επιθέσεων στον κυβερνοχώρο, ενώ το 94% των ερωτηθέντων είχαν υποστεί phishing και δόλιες επιθέσεις κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Επίσης, οι περισσότεροι από τους μισούς (55%) ανέφεραν αύξηση κατά την ίδια περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση διαπίστωσε ότι οι προσποιούμενες επιθέσεις phishing αυξήθηκαν κατά περισσότερο από τα δύο τρίτα (67%), ενώ το 73% των οργανισμών που επηρεάστηκαν από τέτοιες επιθέσεις είχαν υποστεί άμεση απώλεια. Ειδικότερα μάλιστα, το 28% των επιχειρήσεων έχασε πελάτες, το 29% υπέστη οικονομική ζημιά και το 40% απώλεσε δεδομένα. Πρακτικά, η αύξηση αυτή σημαίνει ότι οι άνθρωποι εντός των οργανισμών χάνουν την εμπιστοσύνη στην ασφάλεια τους. Σύμφωνα με την έκθεση, το 61% πιστεύει ότι είναι πιθανό ή και αναπόφευκτο η επιχείρησή τους να υποστεί τις αρνητικές επιπτώσεις μιας επίθεσης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την τρέχουσα χρονιά.

Την άποψή του για τις επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος, καθώς και για τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα, εξέφρασε ο αντιπρόεδρος της Υπηρεσίας Πληροφοριών Απειλών της Mimecast, Josh Douglas, δηλώνοντας: «Τα συστήματα ασφαλείας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελούν την πρώτη γραμμή άμυνας για τις περισσότερες επιθέσεις. Ωστόσο, η κατοχή και η παροχή πληροφοριών σχετικά με αυτές τις επιθέσεις δεν αποτελούν την πιο σημαντική άμυνα για τους περισσότερους ερωτηθέντες. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι οι πωλητές πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν έξυπνη νοημοσύνη από τη μάζα των δεδομένων που συλλέγουν και όχι απλώς να επικεντρωθούν σε ενέργειες συμβιβασμού που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν μόνο παρελθόντα προβλήματα».

Το Κέντρο Ανάλυσης Απειλών της Mimecast ήταν επίσης σε θέση να εντοπίσει τους παγκοσμίως 5 πρώτους κλάδους που επηρεάστηκαν από προσποιούμενες επιθέσεις phishing, με τον οικονομικό, τον βιομηχανικό, των επαγγελματικών υπηρεσιών, τον επιστημονικό/τεχνολογικό, καθώς και αυτόν των μεταφορών να αποτελούν τους κορυφαίους στόχους.

του Χάρη Ματθαίου

You May Like This