Ανοδικά συνεχίζει να κινείται η παγκόσμια αγορά cloud, η οποία βγαίνει κερδισμένη από τις επιταχυνόμενες πρωτοβουλίες του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για ψηφιακό μετασχηματισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες υποδομής cloud αυξήθηκαν κατά 34% τους πρώτους τρεις μήνες του 2022.
Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των $55,9 δισ., καθώς οργανισμοί και επιχειρήσεις συνέχισαν να δίνουν προτεραιότητα στις στρατηγικές ψηφιοποίησης για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς. Η εταιρεία ερευνών Canalys εκτιμά ότι οι σχετικές δαπάνες ήταν κατά $2 δισ. περισσότερες από το προηγούμενο τρίμηνο και κατά $14 δισ. σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2021.
Οι τρεις κορυφαίοι πάροχοι της αγοράς υπηρεσιών cloud, σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, ευνοήθηκαν από τη διεθνή συγκυρία της ψηφιοποίησης σε ευρεία κλίμακα, αυξάνοντας συνδυαστικά κατά 42% σε ετήσια βάση τα παγκόσμια έσοδα τους.“Ο επιχειρηματικός μετασχηματισμός, που στηρίζεται στο cloud, έχει γίνει προτεραιότητα, καθώς επιχειρήσεις και οργανισμοί είναι αντιμέτωποι με τα προβλήματα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, με απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και με τη γεωπολιτική αστάθεια. Οργανισμοί όλων των μεγεθών και κάθετες αγορές στρέφονται στο cloud για να εξασφαλίσουν ευελιξία και ανθεκτικότητα απέναντι σε αυτές τις προκλήσεις”, αναφέρει η ανάλυση της Canalys.
Και οι ΜμΕ στο cloud
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ειδικότερα, έχουν δρομολογήσει επενδύσεις σε υπηρεσίες υποδομής cloud, προκειμένου να υποστηρίξουν τη μετεγκατάσταση φόρτου εργασίας, τις υπηρεσίες αποθήκευσης δεδομένων και την ανάπτυξη εγγενών εφαρμογών στο cloud. Ταυτόχρονα, η απειλή για περαιτέρω αύξηση των τιμών, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ώθησε πολλές μεγάλες επιχειρήσεις να επενδύσουν σε μεγάλης κλίμακας πολυετή συμβόλαια cloud για να εξασφαλίσουν εκπτώσεις.
Οι παίκτες της αγοράς
Η Amazon Web Services (AWS) ήταν ο κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών cloud το 1ο τρίμηνο του 2022, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών μετά από αύξηση 37% σε ετήσια βάση. Το Microsoft Azure ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών cloud το εξεταζόμενο τρίμηνο, αυξάνοντας κατά 46% τα έσοδα του, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 21%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, το Google Cloud κατάφερε να αυξήσει τα έσοδα του με ταχύτερο ρυθμό από τον ανταγωνισμό, πετυχαίνοντας αύξηση κατά 54% το 1ο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8% της συνολικής αγοράς. “Το Cloud συνεχίζει να είναι μια “καυτή” αγορά, καθώς επιχειρήσεις και οργανισμοί δίνουν έμφαση στην ψηφιακή ανθεκτικότητα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς του σήμερα και του αύριο”, αναφέρει η Canalys.
Πηγή: sepe.gr
Join the Conversation →