Το Bluesky έχει σημειώσει μεγάλη άνοδο στη δημοτικότητά του από τις προεδρικές εκλογές νωρίτερα αυτόν τον μήνα, και ξαφνικά έγινε ανταγωνιστής του X του Elon Musk και του Threads της Meta. Ωστόσο, η CEO του Bluesky, Jay Graber, έχει ένα προειδοποιητικό μήνυμα για πιθανούς αγοραστές: Το Bluesky είναι “ανθεκτικό στους δισεκατομμυριούχους.”
Σε συνέντευξή της την Πέμπτη στο “Money Movers” του CNBC, η Graber δήλωσε ότι ο ανοιχτός σχεδιασμός του Bluesky δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να αποχωρούν από την πλατφόρμα μαζί με όλους τους ακολούθους τους, κάτι που μπορεί να αποτρέψει πιθανές εξαγορές.
«Η ανθεκτικότητα στους δισεκατομμυριούχους βρίσκεται στον τρόπο που είναι σχεδιασμένο το σύστημα. Αν κάποιος αγοράσει την πλατφόρμα ή αν η εταιρεία Bluesky κλείσει, όλα είναι open source» είπε η Graber. «Αυτό που συνέβη στο Twitter δεν θα μπορούσε να μας συμβεί με τον ίδιο τρόπο, γιατί οι χρήστες θα είχαν πάντα τη δυνατότητα να μεταφερθούν αμέσως χωρίς να ξεκινήσουν από την αρχή.»
Η Graber αναφερόταν στον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια χρήστες εγκατέλειψαν το Twitter (τώρα X) μετά την αγορά της εταιρείας από τον Musk το 2022. Το Bluesky έχει πλέον πάνω από 21 εκατομμύρια χρήστες, αν και παραμένει πολύ μικρότερο από το X και το Threads, το οποίο λάνσαρε η Meta τον Ιούλιο του 2023.
Το Threads διαθέτει περίπου 275 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, σύμφωνα με τον CEO της Meta, Mark Zuckerberg, τον Οκτώβριο. Ο Musk είχε δηλώσει τον Μάιο ότι το X έχει 600 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, αλλά η εταιρεία ανάλυσης Sensor Tower εκτιμά ότι ο αριθμός ανέρχεται σε 318 εκατομμύρια τον Οκτώβριο.
Το όραμα και το μοντέλο του Bluesky
Το Bluesky δημιουργήθηκε το 2019 ως εσωτερικό έργο του Twitter κατά τη δεύτερη θητεία του Jack Dorsey ως CEO και έγινε ανεξάρτητη εταιρεία κοινής ωφέλειας το 2022. Τον Μάιο του 2023, ο Dorsey δήλωσε ότι δεν είναι πλέον μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bluesky.
«Το 2019, ο Jack είχε ένα όραμα για κάτι καλύτερο στα κοινωνικά μέσα, γι’ αυτό και με επέλεξε να το δημιουργήσω,» είπε η Graber, η οποία προηγουμένως είχε ιδρύσει το Happening, ένα κοινωνικό δίκτυο για εκδηλώσεις. «Χτίζουμε ένα κοινωνικό δίκτυο open-source, που μπορεί οποιοσδήποτε να πάρει στα χέρια του και να το αναπτύξει. Είναι κάτι ριζικά διαφορετικό από ό,τι έχει γίνει ποτέ στα κοινωνικά μέσα. Κανείς δεν ήταν τόσο ανοιχτός, τόσο διαφανής, και δεν έδωσε τόσο πολύ έλεγχο στους χρήστες.»
Μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου του Bluesky περιλαμβάνει συνδρομές που θα επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε ειδικά χαρακτηριστικά, όπως σημείωσε η Graber. Επίσης, η πλατφόρμα θα προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες σε προγραμματιστές τρίτων μέσω του “developer ecosystem” της.
Όχι διαφημίσεις, μόνο διαφάνεια
Η Graber τόνισε ότι το Bluesky δεν θα επιτρέψει στους διαφημιστές να στέλνουν αλγοριθμικά προτεινόμενες διαφημίσεις στους χρήστες.
«Υπάρχουν πολλά στο οδικό μας πλάνο, και θα σας πω τι δεν πρόκειται να κάνουμε για τη δημιουργία εσόδων,» είπε η Graber. «Δεν πρόκειται να χτίσουμε έναν αλγόριθμο που θα σας γεμίζει διαφημίσεις, κρατώντας τους χρήστες δεσμευμένους. Αυτό δεν είναι το μοντέλο μας.»
Ταχεία ανάπτυξη και νέες χρηματοδοτήσεις
Το Bluesky έχει βιώσει σημαντικές περιόδους ανάπτυξης. Τον Σεπτέμβριο, προσέθεσε 2 εκατομμύρια χρήστες μετά την αναστολή λειτουργίας του X στη Βραζιλία λόγω παραβίασης πολιτικών περιεχομένου.
Τον Οκτώβριο, το Bluesky ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση 15 εκατομμυρίων δολαρίων σε γύρο χρηματοδότησης με επικεφαλής την Blockchain Capital. Συνολικά, η εταιρεία έχει συγκεντρώσει 36 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Pitchbook.
Join the Conversation →