nowmag.gr

Οι δαπάνες για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης έφτασαν το $1,509 τρισ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το 2022.

Ωστόσο, για το 2024, ο ρυθμός αυτός αναμένεται να επιβραδυνθεί περαιτέρω, σύμφωνα με την IDC, η οποία αναμένει ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης θα αυξηθούν κατά μόλις 1,4%, για να φτάσουν συνολικά το $1,530 δισ. 

Όσον αφορά την αξία, η πρόοδος της παγκόσμιας αγοράς επιβραδύνθηκε κατά το 2ο εξάμηνο του 2023, καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης, που καταγράφηκε για ολόκληρο το έτος, ήταν περίπου μία ποσοστιαία μονάδα χαμηλότερος από την προηγούμενη πρόβλεψη της IDC. 

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βοηθήσει τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες να διατηρήσουν υγιή περιθώρια κέρδους

Αυτή η επιβράδυνση προήλθε, κυρίως, από βραδύτερη από την αναμενόμενη πρόοδο στην Αμερική, όπου ένας συνδυασμός υποτονικής οικονομικής ανάπτυξης, σχετικά υψηλού πληθωρισμού και κορεσμένων αγορών, δημιούργησε ένα δυσμενές περιβάλλον για την ανάπτυξη της αγοράς. 

Ωστόσο, στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (EMEA), η οποία αντιμετώπισε παρόμοια οικονομικά ζητήματα, αλλά όπου οι ρυθμιστικές αρχές επέτρεψαν στους τηλεπικοινωνιακούς φορείς να αυξήσουν τα τιμολόγιά τους σύμφωνα με τον πληθωρισμό χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (CPI), η αγορά αυξήθηκε κάπως ταχύτερα από το αναμενόμενο.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ωστόσο, ότι αυτές οι προσαρμογές τιμολογίων οδήγησαν, επίσης, σε επιταχυνόμενη μετανάστευση πελατών προς φθηνότερα πακέτα τιμολογίων. 

Διαρροές πελατών

Οι προοπτικές για την παγκόσμια αγορά υπηρεσιών συνδεσιμότητας παραμένουν, πάντως, θετικές σε ορίζοντα πενταετίας, σύμφωνα με τους αναλυτές, αν και ελαφρώς λιγότερο αισιόδοξες από την προηγούμενη πρόβλεψη της IDC. “Οι βασικές κεντρικές τράπεζες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη έχουν επανειλημμένα αναβάλει τις αποφάσεις για μείωση των επιτοκίων, επηρεάζοντας το ενδεχόμενο μιας πιο ισχυρής οικονομικής ανάκαμψης. Κατά συνέπεια, το περιβάλλον της αγοράς αναμένεται να παραμείνει σχετικά δυσμενές για αρκετά ακόμη χρόνια”, σημειώνει στην ανάλυσή της η IDC. 

Η εταιρεία σχολιάζει ότι ο επίμονος πληθωρισμός θα συνεχίσει να επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των τελικών χρηστών, οδηγώντας πολλές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες να προχωρήσουν σε ανοδική αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους. “Ωστόσο, καθώς ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να μειώνεται σταδιακά, ο θετικός αντίκτυπος αυτών των μελλοντικών αυξήσεων των τιμών θα πρέπει να μειωθεί με την πάροδο του χρόνου”, υπογραμμίζει στην ανάλυσή της η IDC. 

Η ασταθής πολιτική κατάσταση, που τροφοδοτείται από συγκρούσεις στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, προσθέτει περαιτέρω αβεβαιότητα και είναι πιθανό να περιορίσει τους ρυθμούς ανάπτυξης. Στην περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού, η βραδύτερη ανάπτυξη μπορεί να αποδοθεί στην επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας. Ωστόσο, αναμένονται θετικές τάσεις λόγω της υγιούς ανάπτυξης στην Ινδία και σε άλλες αναπτυσσόμενες αγορές. 

Σε πτώση οι υπηρεσίες φωνής

Το τμήμα της κινητής τηλεφωνίας εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο της αγοράς, λόγω της αύξησης της χρήσης mobile data και των εφαρμογών Machine-to-Machine (M2M). Αυτή η ανάπτυξη αντισταθμίζει τις μειώσεις στις δαπάνες για υπηρεσίες φωνής και ανταλλαγής μηνυμάτων για κινητά.

Επιπλέον, το τμήμα των υπηρεσιών σταθερών δεδομένων συνεχίζει να αυξάνεται, λόγω της διογκούμενης ζήτησης για υπηρεσίες υψηλότερου εύρους ζώνης. Ωστόσο, οι δαπάνες για υπηρεσίες σταθερής φωνής προβλέπεται να επιδεινωθούν κατά την προβλεπόμενη περίοδο, καθώς η μείωση των εσόδων από τις παραδοσιακές υπηρεσίες φωνής δεν αντισταθμίζεται πλήρως από την αύξηση της φωνής IP. 

Παρά τη μικρή πτώση στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας των υπηρεσιών Video on Demand (VoD) και Over-The-Top (OTT), αυτές οι υπηρεσίες θα παραμείνουν ουσιαστικό μέρος των υπηρεσιών multiplay των παρόχων τηλεπικοινωνιών.

Ο ρόλος του ΑΙ

“Είναι προφανές ότι η ανάπτυξη της αγοράς υπηρεσιών συνδεσιμότητας παραμένει πολύ αργή και η αναμενόμενη αύξηση των εσόδων των τηλεπικοινωνιών είναι πολύ χαμηλή, για να κρατήσει τους παρόχους ικανοποιημένους”, σημειώνει η IDC.

“Με την εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και της προηγμένης ανάλυσης, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι απέκτησαν έναν νέο ισχυρό σύμμαχο, που θα τους βοηθήσει να εκσυγχρονίσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους”, προσθέτει η εταιρεία στο report “Worldwide Telecom Services”. 

Ήδη, αναπτύσσεται ένας σημαντικός αριθμός περιπτώσεων χρήσης του ΑΙ στα telecoms: chatbot εξυπηρέτησης πελατών, εικονικούς βοηθούς και τεχνικούς πεδίου, καθώς και χρήση τεχνητής νοημοσύνης για εκσυγχρονισμό δικτύων και προγνωστική συντήρηση, διαχείριση κίνησης δικτύου, εξατομικευμένο μάρκετινγκ, ανίχνευση και πρόληψη απάτης, προβλέψεις και διασφάλιση εσόδων.

“Αυτές οι περιπτώσεις χρήσης, μαζί με πολλές άλλες που θα αναδυθούν σύντομα, θα πρέπει αναμφίβολα να βοηθήσουν τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να εξορθολογήσουν τις λειτουργίες τους, να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε αυτόν τον ταχέως εξελισσόμενο κλάδο”, καταλήγει η IDC.

Πηγή: https://www.sepe.gr/

You May Like This