Εντάξει, προφανώς, κάθε νέα κονσόλα είναι μια τεράστια πρόκληση. Αυτό είναι δεδομένο. Πολύ πρόχειρα και μπακαλίστικα: πρέπει να βρεις την χρυσή ισορροπία ανάμεσα σε απόδοση και τιμή, έχοντας το ένα μάτι στο μέλλον και το άλλο στο παρόν, να ελέγξεις ενδελεχώς την εργονομία, την αντοχή της, να στήσεις μια ικανοποιητική γραμμή παραγωγής που περιλαμβάνει πολλές συνεργασίες ώστε να καλύψεις την ζήτηση, να πείσεις τον κόσμο για την ποιότητά της μέσα από αποτελεσματικό marketing και φυσικά να έχεις έτοιμα παιχνίδια στο launch που να ενθουσιάσουν, τα οποία για να είναι έτοιμα τότε, θα πρέπει να έχουν ξεκινήσει την ανάπτυξη χρόνια πριν, για ένα hardware που ακόμα δεν είναι τελικό κτλ. Με λίγα λόγια, όλες οι κονσόλες είναι γιγαντιαία εγχειρήματα που απαιτούν τον συντονισμό τεράστιου αριθμού εργαζομένων για χρόνια, μέχρι να καταλήξουν στα ράφια.
Πέρα, λοιπόν, από την τεράστια δυσκολία που κουβαλάει κάθε σύλληψη και κυκλοφορία μιας νέας κονσόλας, υπάρχουν και περιπτώσεις που, όπως και να το κάνουμε, λόγω συνθηκών, φαντάζουν ακόμα πιο ζόρικες. Η Nintendo ας πούμε, ιστορικά, δυσκολεύεται να ακολουθήσει ένα πετυχημένο hardware με μια ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Στις οικιακές κονσόλες, το κοντινότερο που έχει φτάσει είναι με τα 49 εκατομμύρια του SNES που ακολούθησαν αμέσως μετά τα 62 εκατομμύρια του NES. Δεν το ξεπέρασε δηλαδή, αλλά κινήθηκε χοντρικά σε παρόμοια επίπεδα. Από την άλλη, την επόμενη μεγάλη επιτυχία της στις κονσόλες, το Wii, διαδέχτηκε η εμπορική πανωλεθρία του Wii U. Η πτώση από τα 101 εκατομμύρια του Wii στα 13,5 εκατομμύρια του Wii U είναι πραγματικά ασύλληπτη και η μεγαλύτερη απόδειξη του πόσο εύκολο είναι να γκρεμοτσακιστείς στην βιομηχανία. Σαν να κινείσαι συνεχώς σε κινούμενη άμμο και παλεύεις να κρατηθείς από πάνω. Μια λάθος κίνηση και σε ρούφηξε. Ιδίως όταν έχεις την λίγο πιο αντισυμβατική δημιουργική φιλοσοφία της Nintendo. Στις φορητές κονσόλες της τα πράγματα είναι πιο σταθερά, αλλά και πάλι η μοναδική φορά που ένας διάδοχος ξεπέρασε μια προηγούμενη επιτυχημένη φορητή κονσόλα ήταν όταν το DS εκτοξεύτηκε στα 150+ εκ μετά τα εξίσου εντυπωσιακά 81.5 εκ του Game Boy Advance.
Οπότε, η εκπληκτική πορεία του Switch, θα λέγαμε χαριτωμένα και με μια δόση χαβαλέ, ότι μάλλον δημιουργεί έναν έξτρα πονοκέφαλο στην Nintendo. Ωστόσο, δεν είναι ο μόνος και αναμφίβολα δεν είναι ο μεγαλύτερος. Ας δούμε ορισμένα από τα πραγματικά μεγάλα εμπόδια που καλείται να ξεπεράσει….
Περισσότερα στο: https://unboxholics.com/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 21/7/2023)
Join the Conversation →